بانک و بیمه

آخرین آمار ارز پرداختی به واردات

به گزارش افق میهن، آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می دهد که عرضه ارز از ابتدا وارد شده است. فروردین تا امروز ۸ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۲۰ میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۸۸۴ میلیون دلار برای خدمات و ۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار برای واردات و صادرات اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ۶ میلیارد و ۶۵۸ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داد. گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع ۸ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

این گزارش حاکی از آن است که در این مدت ۲۰ میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار به کالاهای تجاری و بازرگانی و ۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار به واردات و صادرات و در مجموع ۲۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار به ارز خارجی اختصاص خواهد یافت. مبادله به صنایع فراهم کرده است

این گزارش نشان می دهد تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل دو میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار، برای «صنایع معدنی» معادل دو میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار و برای «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» است. معادل دو میلیارد و ۹۶ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» معادل دو میلیارد و ۲۳۲ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل یک میلیارد و ۵۱ میلیون دلار همچنین این گروه‌های صنعتی تا پایان روز سی ام یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون، یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون، یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون، ۲۹۳ میلیون، ۷۳۳ میلیون و ۴۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. مهر این ماه دریافت کرد.

همچنین تا ۳۰ ام مهر ماهانه سایر صنایع ۷ میلیارد و ۹۱۴ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و بیش از ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۳۰ مهر دلار ماهانه ۴۴۰۰۰ ۳۹۲ تومان، یورو ۴۸۰۰۰ ۲۳۵ و درهم ۱۲۰۰۰ ۸۷ تومان.

لطفا توجه داشته باشید که در روز دوشنبه ۳۰ مهر در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۵۰ هزار و ۲۹۶ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۶۵۱ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۶۹۵ تومان در مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین در تالار مبادلات ارزی، مبادله دلار با نرخ ۴۸ هزار و ۶۸۹ تومان، یورو با نرخ ۵۲ هزار و ۹۰۵ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۲۵۷ تومان مشاهده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا