اخبار بورس

آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامطبق اطلاعیه ها این میزان باید در نیمه دوم سال محقق شود اسفند ماه ذخیره می شود. در مرحله اول تقسیم سود سهام، دارندگان سهام به ارزش ۴۹۲ هزار تومان مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، سهام ۵۳۲ هزار تومان به مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومان به ارزش ۱ میلیون تومان مبلغ ۶۸۱ هزار تومان دریافت کردند. ۱ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان.

این روزها مشمولان سود سهام منتظر اعلام تاریخ پرداخت سود مرحله دوم هستند.

چرا هنوز سود سهام واریز نشده است؟

سعید واشقانی فراهانی، رئیس اداره نظارت بر انتشارات گروه مالی و خدماتی سازمان بورس گفت: سازمان بورس تمام تلاش خود را برای پرداخت به موقع سود سهام انجام می دهد. اما برخی شرکت ها بد رفتار کردند و وجوه مربوط به سهام را واریز نکردند که باعث تاخیر در سود فاز دوم شد.

مرحله دوم سود سهام چه زمانی پرداخت می شود؟

در سال های اخیر سود سهام در دو مرحله واریز شده و سود ۱۴۰۲ نیز با همین رویه به حساب سهامداران واریز می شود. به این ترتیب مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت در آذرماه انجام شد و سود فاز دوم نیز در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به حساب صاحبان سهام عدالت واریز می شود.

وی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده و اولتیماتومی که به شرکت های ذیربط داده ایم، به این تخلفات رسیدگی و طی روزهای آینده مرحله دوم سود سهام پرداخت خواهد شد. در پایان سال به حساب سهامداران واریز می شود.

سود سهام مرحله دوم چقدر است؟

سود کل سهام در سال جاری حدود ۸۰ سهم بوده که ۳۰ سهم توزیع شده است و ۲۰ سهم دیگر نیز در آینده نزدیک توزیع خواهد شد. ۳۰ همت برای افزایش سرمایه شرکت هایی که طرح توسعه دارند نیز استفاده می شود.

سال گذشته سود پرداختی به سهامداران در مرحله دوم نسبت به سود مرحله اول حدود ۱۷ درصد افزایش یافت.

یک میلیون سهامدار سود سهام خود را دریافت نکردند

حدود ۱۰۰ هزار نفر در آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر نتوانستند سود سهام را دریافت کنند.

بر اساس آمار، ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب بسته بودند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد کشور و شماره حساب مواجه بودند. همچنین طبق آمار ۹۶۲۵ نفر دارای حساب راکد و بیش از ۷۰۰۰ نفر دارای شماره حساب غیرفعال بوده اند.

متاسفانه بر اساس اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی، یک میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت، شماره شبایی معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

بر اساس این گزارش، افرادی که هنوز سود سهام خود را دریافت نکرده اند، می توانند از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) در سایت Sejam.ir اطلاعات خود را به روز کنند تا سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار در پایان اسفند ماه سال جاری سود سهام را دریافت کند. این افراد را به حسابشان واریز کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا