ورزشی

آخرین بازمانده فینال جام جهانی ۱۹۵۸ درگذشت

کورت حمرین مهاجم سرشناس فوتبال سوئد در سن ۹۰ سالگی درگذشت.این فوتبالیست بیشتر دوران ورزشی خود را در ایتالیا گذراند و همچنان در بین ۱۰ گلزن برتر سری آ قرار دارد و در ۳۲ بازی در تیم ملی سوئد ۱۷ گل به ثمر رساند.

در جام جهانی ۱۹۵۸ توانست با سوئد به فینال جام جهانی راه یابد و در نهایت مقابل برزیل شکست خورد و سرانجام پس از یک بیماری طولانی در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

حمرین در طول دوران حرفه ای خود برای AIK و استکهلم در سوئد و همچنین یوونتوس ایتالیا، پادووا، آث میلان، فیورنتینا و ناپولی بازی کرد. حمرین با ۱۹۰ گل در ۴۰۰ بازی بین سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۱ همچنان در بین ۱۰ گلزن برتر سری آ قرار دارد.

این وینگر ۳۲ بازی برای تیم ملی فوتبال سوئد انجام داد و ۱۷ گل به ثمر رساند و دو بازی نیز برای تیم ملی هاکی روی یخ کشورش انجام داد.

در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ سوئدی ها با نتیجه ۲-۵ مغلوب برزیلی ها شدند که پله و واوا یک دبل و ماریو زاگالو یک گل دیگر به ثمر رساندند. از میان شرکت کنندگان آن بازی، حمرین آخرین نفری بود که زنده بود و سرانجام درگذشت.

او یک قهرمانی لیگ ایتالیا، دو جام ایتالیا، یک جام اروپا و دو جام برندگان جام اروپا را به دست آورد و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال سوئد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا