ترندهای روز

آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیروز پس از سانحه هوایی برای رئیس جمهور و هیئت همراه که منجر به شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه، استاندار آذربایجان شرقی و ۵ نفر دیگر شد، بازار ارز کوتاه و پرشتابی را پشت سر گذاشت. بپر و بعد از فرود آمدن.

بر اساس مشاهدات میدانی امروز (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه) از بازار غیر رسمی ارز تا لحظه تنظیم گزارش (۱۳:۰۰) دلار با قیمت ۵۸ هزار تومان فروخته و با نرخ ۵۷ هزار تومان خریداری می شد. همچنین یورو نیز در این بازار ۶۴ هزار تومان فروخته شد و ۶۳ هزار تومان خریداری شد.

عقلانیت تأثیر رویدادهای ملی بر اقتصاد

این در حالی است که دیروز پس از انتشار خبر سانحه هوایی برای رئیس جمهور، نرخ ارز در بازار غیررسمی و همچنین کانال های تلگرامی روند صعودی به خود گرفت و در پایان شب گذشته به مرز ۶۲ هزار رسید. تومان. اما از ابتدای صبح امروز با شیب تند روند نزولی خود را آغاز کرد و به میانگین نرخ روز قبل بازگشت.

بدون شک اتفاقات ناگوار در هر کشوری بر وضعیت اقتصادی و بازار ارز آن کشور تاثیر می گذارد. در شرایط فعلی با وقوع حادثه ای برای رئیس جمهور کشورمان، جوهره و ماهیت بازار طی یک نوسان است که یک اصل در ماهیت اثربخشی بازار و اقتصاد از تحولات و بروز مشکلات و بحران ها.

مقام معظم رهبری همچنین در واکنش به حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور تاکید کردند که مردم ایران نگران نباشند، خللی در کار کشور ایجاد نمی شود. مسئولان با جدیت چندگانه مشغول کار خود هستند. انشاالله همه چیز منظم و منظم باشد، امور کشور پیش می رود، هم امنیت کشور، هم امنیت مرزها و هم بقیه کارهایی که باید در سطح کشور توسط قوه مجریه انجام شود. انجام خواهد شد.

همچنین دولتمردان بر ادامه روند عادی امور کشور تاکید کرده اند و به گفته سید احسان خاندوزی – سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم – در جلسه امروز هیات وزیران اقتصادی، رئیس سازمان برنامه و بودجه. سازمان و رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت خود ارائه کردند. و به حمدالله در تامین و ارائه خدمات در تامین کالاهای اساسی، انرژی و سوخت، در حوزه خدمات پولی و مالی مشکلی وجود ندارد و از نظر گزارش وضعیت شاخص‌های اقتصادی، وضعیت پایدار و تحت شرایط است. مدیریت بخش های اقتصادی و البته مقرر شد کمیته ستاد اقتصادی دولت تا پایان دوره ماموریت این دولت بدون وقفه به این نظارت مستمر به صورت روزانه ادامه دهد.

مرکز مبادلات ارزی

من باید بگویم؛ ارز امروز در بازار رسمی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، اسکناس دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان، اسکناس یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۷۰۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۰۱ فروخته شد. تومان.

همچنین حواله دلاری با مبلغ ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان، حواله یورویی به مبلغ ۴۵ هزار و ۴۷۷ تومان و حواله درهم امارات با نرخ ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا