بانک و بیمه

آخرین جزئیات از روند بیمه‌نامه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی اعلام شد

به گزارش ایران تحلیل، صادق کیان، مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت: در خصوص بیمه مسئولیت وسایل نقلیه ریلی، بیمه نامه ای را از اسفند سال گذشته به شرکت های بیمه ابلاغ کرده ایم با انجام حسابرسی، نتیجه حسابرسی های عملیاتی مثبت بوده و شرکت های بیمه توانایی صدور بیمه نامه را دارند.

این مسئول در ادامه توضیح داد: این بحث دو جنبه دارد یکی اینکه مرکز بیمه به عنوان رگولاتوری کار را کنترل می کند اما لازم است تغییراتی در نرم افزار شرکت بیمه ایجاد شود و پس از اطلاع رسانی این نوع بیمه ها به روز شود. شرکت های بیمه مرکزی و شرکت های بیمه نیز اقداماتی را برای این امر انجام داده اند.

وی گفت: لازم به ذکر است در پایان سال گذشته معاونت نظارت بیمه مرکزی جدول حق بیمه مسئولیت وسایل نقلیه ریلی سال جاری را اعلام کرد و امیدواریم تا پایان ماه آینده این امر محقق شود. (تیرماه) زمانی که شرکت های بیمه تمایل به این کار داشته باشند، امکان صدور این بیمه نامه ها وجود خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت‌های بیمه بستری دارند که فرآیند بیمه باید در آن نهادینه شود. در مورد بیمه مسئولیت این اتفاق افتاده است، اما با توجه به مفاهیمی که در بحث راه آهن وجود دارد، لازم است تغییراتی ایجاد شود، اعمال شود و سپس انجام شود که این اقدامات از اسفند سال گذشته آغاز شده و بیمه مرکزی است پیگیری این اقدامات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا