فناوری

آخرین جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه در خرداد ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، برخلاف آنچه سال ها پیش رخ داد، سطح یادگیری علمی دانش آموزان تنها بر اساس کنکور سنجیده می شد، اما در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن تاثیر معدل بر ایران تحلیل داوطلبان کنکور قطعا از ۱۴۰۱ ثبت نام می کنند.

این مصوبه مجدداً در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و مورد بازنگری قرار گرفت و سرانجام در جلسه هشتصد و شصت و سوم این شورا در تاریخ هفدهم. خرداد در ماه ۱۴۰۱ تصویب شد و بنابراین این مصوبه کنکور، شکل و شمایل پذیرش در دانشگاه ها تغییر بی سابقه ای خواهد داشت، اما یکی از مهم ترین بندهای این مصوبه مربوط به بند ۳ ماده ۳ بود که در آن تاکید شد که سهم نمرات سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش متقاضیان پذیرش در مقاطع بالاتر. آموزش در زمینه ها مورد تقاضا برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در پایه دوازدهم ۴۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم با تأثیر قطعی ۵۰ درصد، برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ فقط یازدهم و دوازدهم. نمره برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۶ برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد با تأثیر نهایی و سپس ۶۰ درصد با تأثیر قطعی بر کل نمره نهایی خواهد بود.

در همین راستا مسئولان از برگزاری امتحانات تمامی مقاطع تحصیلی متوسطه خبر دادند خرداد ماه ۱۴۰۳ نهایی و در آزمون ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی پایه دوازدهم ملاک عمل خواهد بود و در آزمون ۱۴۰۴ تأثیر سوابق تحصیلی شامل پایه های یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد می رسد.

نهایی شدن امتحانات پایه سوم متوسطه از خرداد ۱۴۰۳

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش وی گفت: امتحانات نهایی کلیه مقاطع تحصیلی متوسطه در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می شود.

وی بیان کرد: در کنکور ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی پایه دوازدهم ملاک عمل خواهد بود و در کنکور ۱۴۰۴ تاثیر سوابق تحصیلی پایه های یازدهم و دوازدهم را شامل می شود. به ۶۰ درصد خواهد رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: امتحانات نیمسال دوم خرداد) دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در امتحانات سال تحصیلی جاری هستند خرداد ۱۴۰۳ شرکت کننده باید در آزمون ۱۴۰۵ در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دارای سابقه تحصیلی باشند.

کاظمی با تاکید بر اینکه از امسال باید امتحانات نهایی در هر سه مقطع تحصیلی برگزار شود، گفت: ملاک سوابق تحصیلی باید نتایج امتحانات باشد. خرداد و امتحانات خرداد و شهریور به عنوان سوابق تحصیلی برای ارسال به حساب نمی آید. به سازمان سنجش آموزش کشور.

وی با بیان اینکه در کنکور سال ۱۴۰۴ تاثیر سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد می رسد، خاطرنشان کرد: در کنکور سال ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی پایه های یازدهم و دوازدهم ملاک خواهد بود.

آخرین جزئیات امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه خرداد 1403

برگزاری امتحانات نهایی در ۳ پایه دبیرستان از سال تحصیلی جدید

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وی گفت: سال تحصیلی آینده امتحانات نهایی در هر سه پایه دوم متوسطه برگزار می شود و سرفصل امتحانات نهایی پایه دهم و یازدهم تا پایان شهریورماه اعلام می شود.

وی درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی از کنکور سال ۱۴۰۲ اعمال شد و تا سال ۱۴۰۵ به تدریج به ۶۰ درصد خواهد رسید. در کنکور امسال قطعا اعمال شد و ۴۰ درصد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش افزود: سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۵ به تدریج به ۶۰ درصد افزایش می یابد. در کنکور سال ۱۴۰۳ مجدداً سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم در نظر گرفته می شود که قطعاً این بار سهم آن به ۵۰ درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه در کنکور ۱۴۰۴ سهم سوابق تحصیلی در پایه های یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد می رسد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۵ سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد و از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم است.

سلطانیان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد کنکور ۱۴۰۵ شامل سوابق تحصیلی هر سه پایه دوم متوسطه در پذیرش دانشگاه ها باشد، باید در سال تحصیلی ۱۴۰۲ رشته هایی که امتحانات نهایی در آن برگزار شود مشخص شود. ۱۴۰۳. و تا پایان شهریورماه موضوع دروس پایه دهم و یازدهم برای امتحانات نهایی سال تحصیلی آینده به تفکیک اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا