فناوری

آخرین جزئیات حادثه تلخ در اردوی مدرسه مینودشت/ مقصران به دادگاه کیفری احضار شدند

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت ، دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه مینودشت که در روزهای اخیر به اردوی تفریحی جنگلی باغرآباد اعزام شده بودند بر اثر وزش باد شدید و سقوط درخت مجروح شدند. دو دانش آموز و یک معلم مجروح شدند. (س) مینودشت و سپس به مرکز ضربه به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس اعزام شدند.

در این حادثه دلخراش مصدومیت یکی از دانش آموزان و معلم این دبستان جزئی بود که با تلاش کادر پزشکی تحت مداوا و ترخیص از بیمارستان قرار گرفتند اما تلاش پزشکان برای انجام تخصصی اقدامات درمانی برای مصدومیت «عماد شاملو» که از ناحیه سر شدید بود، بی نتیجه ماند. ماندن باعث مرگ او شد

اگرچه اردوی تفریحی دانش آموزان دبستان پسرانه شهید مینودشت از قبل برنامه ریزی شده بود، اما اداره کل هواشناسی گلستان یک روز قبل از این حادثه از وضعیت نامساعد جوی و وزش باد شدید و احتمال شکستگی درختان و تراز خبر داد. نارنجی خطرات این سامانه را اعلام کرده بود اما عدم توجه مسئولان دبستان پسرانه مینودشت به هشدار هواشناسی و متعاقب آن حادثه سقوط درخت و مجروح شدن دو دانش آموز و یک معلم باعث شد تا دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان اعلام جرم کنند مدیران آموزش و پرورش

به این ترتیب با توجه به اهمیت موضوع پنج نفر از ناظران اداره آموزش و پرورش مینودشت، دو نفر از معاونین آموزش و پرورش این شهرستان، مدیر و معاون آموزش و پرورش دبستان شهید شهرستان احضار شدند. دادسرای این شهرستان برای توضیحات و دفاعیات.

صدور کیفرخواست برای ۶ نفر از مسئولان آموزش و پرورش و منابع طبیعی مینودشت

بر این اساس، محمود اسپانیایی دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به صدور کیفرخواست حادثه اردوی دانش آموزی مینودشت گفت: در این پرونده که منجر به فوت دانش آموز «عماد شاملو» شد، برای شش نفر از مسئولان آموزش و پرورش و منابع طبیعی استان کیفرخواست صادر شد. مینودشت. شهر

وی بیان کرد: پس از صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم به دادگاه کیفری یک گرگان ارسال شد. دادسرای مرکز استان گلستان انجام شد.

مقصران مرگ دانش آموز مینودشتی در اردوی مدرسه شناسایی شدند

سید رضا حسینی دادستان عمومی و انقلاب مینودشت با اعلام نظر کارشناسی پرونده مربوط به حادثه در اردوگاه دانش آموزی این شهرستان اظهار داشت: با تاکید رئیس کل دادگستری و پیگیری دادستان دادگستری. مرکز استان با توجه به اهمیت این پرونده پس از بررسی مدارک در کمترین زمان شبانه روزی کار می کند. و مستندات و بررسی محل حادثه، نظریه کارشناسی صادر شد.

وی گفت: در این نظریه مسئولان آموزش و پرورش شهرستان و مدرسه شهید این شهرستان به دلیل بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و اداره منابع طبیعی مینودشت به عنوان متولی پارک جنگلی باغرآباد که وظیفه شناسایی و جمع آوری درختان فرسوده و ناپایدار را بر عهده دارد به شهادت رسیدند. . مقصر هستند محل این کمپ مشخص شده و درصد شکست هر بخش نیز مشخص شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مینودشت افزود: رئیس اداره منابع طبیعی مینودشت امروز برای ارائه توضیحات به دادسرا احضار شد. هفته گذشته رئیس آموزش و پرورش مینودشت، دو تن از معاونان آموزش و پرورش این شهرستان، مدیر و معاون آموزش و پرورش مینودشت به دادسرا احضار شدند. دبستان شهید شد. برای اخذ توضیحات و دفاعیات به دادسرای مینودشت احضار شدند.

دانش آموز مجروح در حادثه اردوی مدرسه جان باخت

رسول صلاحی رئیس بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس با اشاره به فوت دانش آموز مینودشتی که در حین اردو دچار سانحه شد، گفت: علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته توسط کادر پزشکی و مشاوره های لازم پزشکی به دلیل شدت بیماری بر اثر جراحات، دانش آموز «عماد شاملو» جان تسلیم شد.

وی افزود: در اردوی دانش آموزی روز دوشنبه ۸ آبان دو دانش آموز و یک معلم بر اثر سقوط درخت مجروح شدند. ضربه به سر شدید بود.

رئیس بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس تصریح کرد: این دانش آموز کلاس سوم ابتدایی در جریان اردوی تفریحی دبستان شهید مینودشت بر اثر شکستگی درخت و ضربه به سر در یکی از جنگل های این شهرستان دچار حادثه شد. با وجود تمام تلاش کادر درمانی و مشاوره های پزشکی لازم، این دانش آموز به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

صلاحی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، رئیس کل دادگستری گلستان مأموریت ویژه ای را به دادستان مرکز استان داد تا بر روند این پرونده و رسیدگی به آن نظارت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا