اخبار اقتصاد ایران

آخرین خبرها از پرداخت سود سهام عدالت | اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس اعلام کرد؛

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه موضوع تخصیص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست، گفت: پیگیری ها برای دریافت سود سهام عدالت و واریز. مرحله اول آن به حساب های ذینفعان ادامه دارد.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، مهدی حاجیوند با بیان اینکه «طرح توزیع سهام عدالت از سال ۱۳۸۳ در کشور اجرا شده است»، اظهار داشت: با پایان مهلت ۱۰ ساله تسویه اقساط. از سهام عدالت حاصل از سود سالانه، چند سالی است که این سود به حساب ذینفعان واریز شده است.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت افزود: در این راستا سود سهام عدالت در دو نوبت به حساب مشمولان واریز می شود که نوبت اول تا پایان پایان آذر و دور بعدی تا پایان سال خواهد بود.

وی در خصوص آخرین اخبار از نحوه توزیع سهام عدالت در سال جاری گفت: با پایان یافتن فصل مجامع اکثر شرکت هایی که سهام آنها در قالب سهام عدالت به ذی نفعان واگذار شده و به آنها شرکت سرمایه پذیر گفته می شود، همگی یا بخشی از سود مجامع به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز شده و برای مابقی شرکت ها نامه نگاری و پیگیری انجام شده و در حال دریافت سود مجامع هستیم. از این شرکت ها

حاجیوند تصریح کرد: طبق وعده داده شده، قسمت اول سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب مشمولان واریز می شود.

یادداشت شماره حساب بانکی صاحبان سهام عدالت

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه برخلاف یارانه نقدی که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، سود سهام عدالت به حساب صاحبان سهام واریز می شود. وی گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت اقدام خاصی انجام ندهند. آنها نباید جایی بروند و هیچ مبلغی را پرداخت نکنند.

وی ادامه داد: سود سهام عدالت طبق روال معمول سنوات گذشته به حساب دارندگان این سهام واریز می شود و در صورت درج عدد اشتباه و یا مواردی مانند حساب مشترک بانکی. حساب راکد است، شماره حساب یک نفر دیگر اعلام می شود، حساب ارزی است. انسداد بانک یا حساب اتفاق افتاده است، سهامداران نباید منتظر دریافت سود باشند.

حاجیوند افزود: بر این اساس لازم است این دسته از سهامداران با مراجعه به سامانه سجام، شماره شبایی جدیدی را وارد کنند که مشمول موارد ذکر شده نیست.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: مشکل حساب بانکی و واریز نشدن سود سهام عدالت منجر به از بین رفتن سود نمی شود و در صورت ورود مردم به سهام عدالت. شماره حساب های بانکی، سود سهام عدالت به حساب آنها واریز خواهد شد.

بحث واگذاری سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست

حاجیوند همچنین در خصوص اخباری مبنی بر افزایش سهام برخی از رسانه ها به عنوان افزایش سهام نوزادان، گفت: طبق ماده ۱۱ قانون جمعیت جوانان، وزارت امور اقتصاد و دارایی برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد باید مبلغی در نظر گرفته شود. اختصاص داده شده به سرمایه گذاری در صندوق های قابل معامله در بورس (ETF). ) برای تخصیص که این ماده به اشتباه به این صورت گرفته شده است که این سهام همان سهام عدالت است.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت افزود: در حال حاضر ثبت نامی برای تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید انجام نمی شود و لازم است هموطنان عزیز اخبار مربوط به سهام عدالت را پیگیری کنند. به اشتراک گذاری از رسانه های رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا