فرهنگ و هنر

آخرین خبر از جاماندگان سهام عدالت فرزندان بهزیستی و کمیته امداد امام امروز

در این پست از افق میهن خواهید خواند: سهام عدالت بازماندگان کودکان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کجا رفت؟


افق میهنی –

رئیس گروه کارشناسی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: به احتمال زیاد امسال تعیین تکلیف سهام عدالت بقیه گروه های عضو کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی است. تعیین شده است.

دشتی از دریافت سهام عدالت به بازماندگان در سه گروه خبر داد و اظهار داشت: گروهی از بازماندگان کسانی هستند که برگه فراخوان را در اختیار دارند اما در هیچ تعاونی فعال نکرده اند، برخی از خانواده ها نیز ثبت نام کرده اند اما ممکن است برای. هر دلیلی ، اسامی تعدادی از اعضای آنها ثابت شده و مثلاً از یک خانواده پنج نفره فقط نام سه نفر ثبت شده است.

وی آخرین گروه بازماندگان را کارگران ساختمانی مطرح کرد و گفت: با وجود ثبت نام این قشر از جامعه به دلیل محدودیت تعداد سهام تنها به ۳۰ درصد آنها سهام عدالت واگذار شد.

رئیس گروه کارشناسی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با بیان اینکه اطلاعات باقیمانده ها در سامانه مرکزی سازمان خصوصی سازی موجود است، گفت: قرار بر این است که مبلغ ۱۰ میلیون تومان اعتبار شود. به باقیمانده سهام از شرکت های سهامی باقی مانده تخصیص داده شود.

دشتی افزود: ممکن است امسال تکلیف بازماندگان کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی مشخص شود. وی افزود: هنوز برنامه ای برای سایر گروه ها اعلام نشده است.

لازم به ذکر است سه سال پیش نمایندگان مجلس در قانون بودجه تصویب کردند که دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ سهام عدالت را از باقی مانده سهام خود در شرکت ها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین واگذار کند. همه افراد واجد شرایط؛ اما پس از نیمی از آن سال (۱۴۰۱) خاندوزی وزیر سابق اقتصاد در پایان تابستان اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دو وظیفه بر عهده دولت گذاشته شده بود; یکی اینکه به بازماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سهام عدالت تعلق می گیرد. ثانیاً سایر افراد باقی مانده در شش دهک کم درآمد جامعه که فاقد سهام عدالت هستند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

همچنین ابراهیم بازیان درباره موضوع پیامک های انبوه ثبت نام سهام عدالت بازماندگان گفت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده است ثبت سهام عدالت بازماندگان فقط شامل ۵ میلیون نفر از افراد تحت پوشش می شود. کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از داوطلبان. اساسا تشخیص اینکه کدام فرد از بازماندگان سهام عدالت خواهد بود با وزارت رفاه است و شرایط را این وزارتخانه تعیین می کند.

وی تاکید کرد: رسیدگی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و در صورتی که فردی مشمول سهام عدالت بازماندگان نباشد می تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه ارائه کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه به زودی بسته سبد سهام عدالت را برای بازماندگان ارائه خواهیم کرد و هرگونه نقل و انتقال جدید سهام عدالت منوط به دارایی های دولت است، ادامه داد: به نظر می رسد قطار سهام عدالت با این مرحله به ایستگاه پایانی خود رسیده است. عرضه سهام به ۵ میلیون واجد شرایط). به شرطی است که پرتفوی پیشنهادی از محل دارایی های دولت تامین شود و بتوانیم این سهام را تحویل دهیم.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا