ترندهای روز

آخرین خبر از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

چهار متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش برای دومین بار پای میز محاکمه رفتند.

آخرین اخبار از پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

دور دوم رسیدگی به این پرونده به دلیل نواقصی بود که دیوان عالی کشور در مورد پرونده قائل شده است.

در این جلسه وکلای اولیای دم بار دیگر ایراداتی را که به پرونده وارد کرده بودند تکرار کردند. مهم ترین ایرادات، بحث فرماندهی در این قتل ها و همچنین تفکیک نقش متهمان و وجود چاقوی سوم در قتل ها بود.

وکلای اولیای دم همسر داریوش مهرجویی بار دیگر درباره موضوع دستور و بررسی نقش افراد احتمالی به عنوان دستور صحبت کردند. نماینده دادستان در تشریح تحقیقات گفت: تمامی شکات که از طرف پرونده معرفی شده بودند مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند اما برای همه آنها قرار منع تعقیب صادر شد.

همچنین رئیس دادگاه گفت: با بررسی های گسترده حضور نفر پنجم در این پرونده منتفی است و هیچ مرجعی وجود نداشت و همه شکات از خدمت برکنار شدند.

همچنین تحقیقات در خصوص وجود چاقو سوم در محل قتل انجام شده است که طبق نظریه پزشکی قانونی به شدت رد شد.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیدا محمدی فر مهر ماه گذشته آنها در باغ شخصی خود در کرج کشته شدند و مدتی بعد چهار مظنون افغانستانی به جرم قتل این دو هنرمند دستگیر شدند. بر اساس محتویات پرونده، در جریان تحقیقات تکذیب های گسترده ای صورت گرفت. ۱۱۰۰۰ تماس در منطقه برقرار شد و تقریبا ۱۶۰ خط در اطراف منزل مهرجویی فعال بود که یکی از آنها مربوط به کریم متهم ردیف اول این پرونده بود.

گفته می شود کریم متهم ردیف اول پرونده قبل از قتل مدت ها برای داریوش مهرجویی کار می کرد و اختلافاتی که بین آنها به وجود آمد انگیزه این قتل بود. اگرچه کریم اتهام قتل را نمی پذیرد، اما همدستانش او را به هر دو اتهام قتل متهم کرده اند.

زمانی که پرونده با اعتراض متهمان و البته وکلای اولیای دم به دیوان عالی کشور رفت، شعبه بازپرسی تخلفاتی را مطرح کرد. اگرچه گفته می شود دیوان عالی کشور اعلام کرده است که این قتل ها توسط این چهار نفر شکی نیست، اما نقش هر یک به طور جداگانه بررسی نشده است. همچنین دیوان عالی کشور خواستار رسیدگی به محرک احتمالی بود که در مرحله دوم رسیدگی به این پرونده در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا