فناوری

آخرین قیمت گوشت گوسفندی چند؟

به گزارش میهن تجارت، افشین صدر قاضی درباره افزایش اخیر قیمت دام زنده گفت: حدود یک هفته پیش قیمت دام زنده بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در هر کیلو بود که از حدود یک هفته پیش این قیمت افزایش یافته است. پیش. به ۲۵۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰۰ تومان. انجام داده است این افزایش قیمت حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در حالی اتفاق افتاد که در آینده نزدیک حدود ۱۰۰ هزار راس گوساله و ۳۰۰ هزار راس گوسفند به کشور وارد می شود.

کاهش تولید گوسفند ناشی از سیاست های غلط دولت است

صدر دادرس در ادامه به تشریح دلایل کاهش تولید گوشت گوسفند در سال های اخیر پرداخت و گفت: روند کاهش جمعیت دامی کشور از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و متأسفانه با سیاست های غلط دولت ها تا امروز ادامه دارد. این کاهش عرضه به ویژه در نیمه دوم سال که تقاضا برای گوشت گوسفندی نسبت به نیمه اول سال بیشتر است، با افزایش قیمت خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: با کاهش جمعیت دام، زاد و ولد کاهش یافته و تعداد دام های اساسی نیز کاهش یافته است. اما افزایش اخیر و یکباره قیمت دام زنده به ۵۰ هزار تومان در هفته گذشته ربطی به این مسائل ندارد و غیرطبیعی است.

افزایش ۶ برابری قیمت نهاده به دنبال حذف ارز ترجیحی

رئیس کل دادگستری در ادامه به تاثیر حذف ارز ترجیحی بر واردات نهاده های دامی و تاثیر آن بر قیمت گوشت قرمز پرداخت و توضیح داد: ارز ترجیحی از گذشته برای واردات خوراک دام حذف شد. ، قیمت خوراک دام در سیستم بازار ۱۵۰۰ شد ۱۸۰۰ تومان. کیلویی تومان بود و پس از حذف ارز ترجیحی، این رقم در ابتدای سال جاری به حدود ۱۱ هزار تومان رسید.

وی افزود: از تیرماه امسال فضای رقابتی در سامانه بازار ایجاد شده و این فضا قیمت ۱۱ هزار تومانی را به حدود ۸ تا ۹ هزار تومان کاهش داده است. اخیراً با توجه به شرایط جغرافیایی و یخ زدگی کانال ولگادون روسیه و کاهش واردات جو و ذرت از این کشور، واردات به ایران از مسیر دریای خزر تا مبدأ قزاقستان محدود شده است. .

تقویت تولید به جای واردات

رئیس قاضی در ادامه سیاست دولت در خصوص واردات گوشت گوسفندی با هدف تعدیل قیمت ها در بازار فعلی را اشتباه دانست و تصریح کرد: واردات زمانی می تواند موثر باشد که افزایش قیمت در نتیجه سودجویی تولید یا بازار باشد. عوامل. اما در شرایط فعلی افزایش قیمت گوشت گوسفندی در کشور ناشی از تاثیرگذاری بر زیرساخت های تولید دام سبک و سنگین است. در حال حاضر افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه های تولید اتفاق افتاده است و نتیجه اتخاذ سیاست واردات در این شرایط ضربه دیگری به تولید داخل خواهد داد.

وی در ادامه دو پیشنهاد برای ساماندهی تولید و عرضه گوشت گوسفند ارائه کرد و گفت: دولت می تواند در راستای حفظ تولید گوشت گوسفند توان اقتصادی مصرف کننده را افزایش دهد و در عین حال نیاز بازار را در داخل تامین کند. گوشت های تولیدی که کیفیت بالاتری نسبت به گوشت های وارداتی دارد، گوشت قرمز تولید داخل را در زمره کالاهای الکترونیکی قرار می دهد و با این روش بازار ۶۰ میلیونی تولید گوشت قرمز احیا می شود. پس از احیای تولید. و با افزایش جمعیت دام می توان از برنامه هایی برای افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده استفاده کرد.

آخرین قیمت گوشت گوسفند

بر اساس این گزارش قیمت گوشت گوسفندی ۱۸ دی کیلویی ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر است: ران گوسفندی ۶۵۹ هزار تومان، سر گوسفندی ۷۵۰ هزار تومان و گوشت خورش گوسفندی ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

منبع:

النا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا