اخبار اقتصاد ایران

آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد :: ایران تحلیل

مهلت انتخاب خودرو برای ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که اسفند پارسال ۵۰۰ میلیون تومان در حساب پروکسی خود مسدود کردند، امشب تمام می شود.

به گزارش ایران تحلیل، چهارشنبه گذشته (۹ اسفند ماه) سامانه یکپارچه عرضه ۱۲ خودروی وارداتی به متقاضیانی که اسفند سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسدود شد، بازگشایی شد.

طبق اعلام سامانه، مهلت انتخاب از بین این ۱۲ خودرو تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۲ می باشد. اسفند ماه است؛ بنابراین امشب آخرین مهلت انتخاب خودرو است و متقاضیان باید خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی (صف اولیه تشکیل شده است) و اولویت انتخاب خودرو انجام می شود. آن دسته از متقاضیان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو انتخاب کرده اند اما هنوز برای آنها تخصصی نشده و در پرتال خود “عدم تخصیص” را مشاهده می کنند، در صورت تمایل در این مرحله امکان ثبت نام خودرو را دارند. از بین خودروهای ارائه شده انتخاب کنید.

پس از اعلام نتایج، شرکت برای برگزیدگان پیامک واریزی ارسال می کند و پس از آن مشتریان پنج روز فرصت دارند تا واریز کنند. عدم واریز وجه در مدت زمان تعیین شده پس از تماس به معنای انصراف از طرح و حذف متقاضی از اولویت بندی سامانه می باشد.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: محاسبه قیمت قطعی فروش خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه / ریال

توجه: قیمت درج شده در جدول شماره ۱ قیمت نهایی در مبادی ورودی و عوارض و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، باربری و … می باشد. با قیمت های فوق می باشد. اضافه می شود واردکنندگان می توانند با رعایت ضوابط اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو، آن را تحویل گرفته و خودرو را در مدت مقرر تحویل دهند.

ب- خودروهای با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

عرضه 12 خودروی جدید وارداتی در سامانه یکپارچه

تبصره ۱ – بهای فاکتور اعلامی قیمت در مبادی ورودی است و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و نقل و غیره در هنگام صدور فاکتور نهایی قطعی است. و قیمت های مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از تماس اولیه و پس از دریافت ۵۰ درصد قیمت علی الحساب با متقاضی قرارداد منعقد کنند

تبصره ۲ – قیمت نهایی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آخرین قوانین و مقررات تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ – عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و ظرف مدت ۵ روز پس از برقراری تماس به منزله انصراف از طرح و حذف متقاضی از سامانه اولویت خودروهای وارداتی خواهد بود.

تبصره ۴ – کلیه شرکت های واردکننده باید در خصوص تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اقدام کنند.

تبصره ۵ – تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی و اولویت انتخاب خودرو انجام می شود.

تبصره ۶ – آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو را انتخاب کرده و گزینه عدم تخصیص را در پرتال خود مشاهده می کنند، می بایست در این مرحله نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق نسبت به انتخاب خودروی جدید اقدام کنند.

تبصره ۷ – بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا