فناوری

آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی رایگان اعلام شد

ایسنا: هفته دوم آذرماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبر نحوه ارائه اینترنت رایگان دولت به همه مردم آغاز شد. در راستای افزایش تعرفه بسته های اینترنت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال پیامکی به همه مردم از ارائه بسته های اینترنت رایگان اطلاع رسانی کرد.

ثبت نام بسته اینترنتی مذکور شامل ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل ۵ گیگ اینترنت بین المللی) است که از روز یکشنبه با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آغاز شده و هفته آینده حداکثر زمان ثبت نام اینترنتی خواهد بود. . تا ساعت ۲۴ در ادارات دولتی و مردم اعلام می شود فروردین ۱۴۰۳ فرصت استفاده از این هدیه را دارند.

همچنین هفته گذشته یک گروه هکری با ارائه شواهدی به عنوان نمونه مدعی شدند که کل اطلاعات اسنپ فود شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده اند. پس از این موضوع اسنپ فود به این اتفاق واکنش نشان داد و البته اعلام کرد که مسئولیت این اتفاق را می پذیرد.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به سوالات مردم پاسخ داد. وی دلیل تغییر تعرفه ها را اینگونه بیان کرد: تعرفه ها از سال ۱۳۹۴ تغییر نکرده و افزایشی نداشته ایم.

وی معتقد است اگر بخش خصوصی بخواهد کیفیت شبکه را افزایش دهد و نیاز مردم را تامین کند نیاز به منابع دارد و اگر به نرخ تورم توجه کنیم باید این افزایش انجام می شد و در نهایت برای اولین بار زمان، در وزارت ارتباطات به این موضوع متعهد شد. آن را تبدیل به تمدید پروانه کردند تا در صورت عدم انجام تعهدات با آنها مواجه و جریمه شوند.

فیبر نوری یکی از روش های دسترسی ثابت به اینترنت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل فیبر نوری استفاده می کند. بسته به اینکه چه حرفی به جای x قرار می گیرد، راه های مختلفی برای ارائه آن به کاربر نشان می دهد. در مدل FTTH (Fiber To The Home)، کابل کشی فیبر نوری تا خانه یا واحد کاربر ادامه می یابد و به عبارت دیگر فیبر نوری جایگزین کابل مسی مخابرات به خانه می شود.

در همین راستا اخیرا نشستی برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان مخابرات و ارتباطات برای حضور فعالتر و گسترده تر در پروژه های ملی به ویژه فیبر نوری منازل و مشاغل برگزار شد. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در تشریح دلایل برگزاری این نشست با تاکید بر اینکه یکی از اصول ما در رابطه با برنامه های توسعه وزارت ارتباطات استفاده حداکثری از صنایع و تولیدات داخلی است، گفت: : در حال حاضر مهمترین و بزرگترین پروژه در دست پیگیری وزارت ارتباطات است، بله، پروژه فیبر نوری مختص منازل و مشاغل است و در این پروژه بزرگ اپراتورها نیازمند تجهیزات غیرفعال و فعال هستند.

به گفته انصاری بررسی ها نشان می دهد موانعی بر سر راه حرکت سریعتر چرخ صنعت مخابرات و ارتباطات وجود دارد که برای تامین آن نیازمند همکاری همه نهادها به ویژه در وزارت حراست، بانک مرکزی است. ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه و گمرک برای ترخیص به موقع. کالاهای وارداتی.

از سوی دیگر، با توجه به اهمیت پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، اخیرا با تصویب مجلس، وزارتخانه ها موظف به ارائه خدمات الکترونیک شدند. در واقع، وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی موظف شدند هر ساله حداقل ۲۰ درصد خدمات الکترونیکی خود را از طریق «پنجره ملی خدمات هوشمند دولت» به صورت هوشمند و بدون مراجعه حضوری به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی بالای سال ارائه دهند. ۱۸. و شامل عوامل انسانی یا اخذ مدارک. و مدارک را به صورت دستی ارسال کنید.

در همین راستا در هفته گذشته هفتمین جلسه کمیته نظارت بر آیین نامه اجرایی بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال جاری در خصوص الکترونیک و هوشمندسازی خدمات دولتی با حضور وزیر ارتباطات و اطلاعات تشکیل شد. فناوری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران مربوطه برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه که به منظور بررسی وضعیت اتصال وزارت علوم و نهادهای زیرمجموعه به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت برگزار شد، به پایان یافتن مدت قانونی اشاره کرد. زمان اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را اعلام کرد و گفت: طبق قانون تا پایان دی۲۰ درصد خدمات دستگاه ها باید به صورت هوشمند به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ میلیون نفر در این پنجره ثبت نام و احراز هویت شده اند، گفت: روزانه بین سه تا چهار میلیون نفر از این پنجره بازدید می کنند و از حدود ۷۰ درصد خدمات دولتی استفاده می کنند.

به گفته وی باید به روزی برسیم که دولت نماد تلفن مردم شود و بتوان خدمات دولتی را در اتاق شیشه ای دنبال کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا