اخبار اقتصاد ایران

آخرین مهلت خرید ارز اربعین +جزئیات :: افق میهن

زائران اربعین تا امروز ۳ شهریور آنها فرصت خرید ارز اربعین را از طریق بانک های عامل داشتند. همچنین بانک مرکزی امکان بازگشت ارز اربعین را فراهم کرده و زائران می توانند پس از بازگشت ارز مازاد خود را به بانک ها بفروشند.

به گزارش افق میهن، فروش ارز اربعین از ۷ مرداد آغاز شده بود و تا امروز شنبه ۳ شهریور زائران اربعین می توانند پس از ثبت نام در سامانه سماح، ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین را با نرخ مبادلاتی از ۷ بانک عامل دریافت کنند.

از ابتدای فروش ارز اربعین تا پنجشنبه گذشته بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر ارز خود را از طریق شبکه بانکی خریداری کرده اند. این در حالی است که سال گذشته حدود یک میلیون نفر توانستند ارز خود را از طریق شبکه بانکی دریافت کنند. اطلاعات دریافتی از بانک های عامل حاکی از آن است که با وجود سقف ۲۰۰ هزار دیناری ارز اربعین، اکثر زائران بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دینار از بانک ها خرید کرده اند. تاکنون ۲۹۰ میلیارد دینار ارز اربعین از طریق ۷ بانک عامل فروخته شده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، ارائه ارز اربعین در سومین روز شهریور بعد از روز اربعین یعنی روز پنجم تمام می شود شهریور ماه تا ۲۱ شهریور امکان استرداد این ارز فراهم شده است و در صورتی که بازدیدکنندگان عزیز پس از بازگشت مقداری از اشیای قیمتی خود باقی مانده باشند می توانند به همان بانکی که ارز را تهیه کرده مراجعه کرده و اقلام قیمتی خود را به نرخ روز بورس طلا و ارز ایران بفروشند. مرکز.

فروش ارز اربعین امسال به دو صورت اینترنتی و حضوری است؛ از این رو ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۱۳۸۶ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، به زائرین اربعین حسینی(ع) ارائه می شود. ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان.

زائران می توانند از طریق ۶ بستر فعال اقدام به خرید ارز کنند، بر این اساس از میان هفت بانک عرضه کننده ارز اربعین، تعدادی از بانک ها سازوکار مناسبی را برای ارائه خدمات آفلاین به متقاضیان دریافت ارز اربعین ایجاد کرده اند که در این راستا بانک های ملی اعلام کردند. و پست بانک در بستر پیام رسان «بله»، بانک سپه در بستر پیام رسان «روبیکا»، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن «سپینو» (به آدرس SEPINO.BSI.IR) و بانک ملت از طریق پیشخوان اینترنتی این بانک، ارائه می کنند. خدمات آفلاین به متقاضیان دریافت ارز اربعین. فراهم می کنند

نکته مهم: متقاضیان خرید ارز اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها با موفقیت انجام شده باشد، ثبت نام در این سامانه از ۲۶ تیرماه همزمان با اولین روز محرم الحرام آغاز شده است.

مدارک لازم برای خرید ارز زیارتی اربعین عبارتند از: کارت ملی و شناسنامه (در رابطه با زائران بین ۵ تا ۱۵ سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود). کارت بانکی؛ شماره تلفن (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)؛ سرپرستان خانوارهایی که قصد سفر به کربلای معلی را به همراه خانواده خود دارند می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و اعضای خانواده برای خرید ارز اربعین به شعب بانک ها مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا