اخبار اقتصاد ایران

آخرین وضعیت احداث پروژه های نهضت ملی مسکن در گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در برنامه زنده رادیو و تلویزیونی هاوال از پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۵۵ درصدی پروژه های نهضت ملی مسکن رشت خبر داد.

ایران تحلیل، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی مرکز گیلان اظهار داشت: ۱۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان ثبت نام کردند که این رقم از معادل ۲۷ هزار و ۶۵۰ پالایش. آنها چهار شرط لازم داشتند و در واقع به عنوان واجد شرایط شناخته می شدند.

وی چهار شرط لازم برای تایید متقاضیان را سبز رنگ “ج”، عدم مالکیت، عدم دریافت تسهیلات یارانه ای و مسکن و داشتن ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون ۱۸۱ هکتار از زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. و در حال حاضر حدود ۱۰،۰۰۰ واحد در استان به عنوان بخشی از جنبش ملی مسکن در حال ساخت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان افزود: در حال حاضر امکان ثبت نام در طرح جوانان جمعیت در سایت نهضت ملی مسکن برای افراد دارای سه فرزند و بیشتر طبق شرایط درج شده در سامانه وجود دارد. ، اما ثبت نام برای جنبش ملی مسکن در سیستم امکان پذیر نیست.

فلاحتگر ادامه داد: منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن به صورت مستقیم توسط متقاضیان و تسهیلات مسکن و زمین توسط وزارت راه و شهرسازی تامین می شود و تاکنون هفت هزار و ۱۷۱ متقاضی سهم اولیه ۴۰ نفر را تامین کرده اند. به ۲۵۰ میلیون تومان.

وی یادآور شد: متناسب با پیشرفت، هزینه ساخت با توجه به نوع سازه، مصالح مصرفی، تعداد طبقات، محل پروژه، هزینه عوارض و اخذ پروانه ساختمانی و اصلاح بستر، قیمت ساخت هر متر مربع بیشتر است. بیش از ۱۰ میلیون تومان و مبلغ تسهیلات برای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان است که در هر مرحله و با توجه به پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز از طریق بانک های عامل به پروژه ها تعلق می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تاکید کرد: در سه نقطه از شهرستان های شفت و فومن زمینی برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان واگذار شده است و در حال حاضر ۱۰ هزار واحد مسکونی زیرمجموعه است. طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، ​​آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش با ۲ شهر رشت با ۶۸۰۰ واحد (نرخ پیشرفت فیزیکی از پنج تا ۵۵ درصد) و بندر انزالی با هزار واحد (میزان پیشرفت جسمی (از ۵ تا ۶۰ درصد) در استان پیشرو است.

وی افزود: بر اساس ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور موظف است اراضی مورد نیاز برای تامین مسکن و حمایت از خدمات عمومی واقع در محدوده و حریم شهرها را واگذار کند. به وزارت راه و شهرسازی

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اضافه کرد: همچنین بر اساس ماده ۱۰ همین قانون، کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات و دستگاه های دولتی و همچنین شرکت هایی که سرمایه و سهام آنها ۱۰۰ درصد در اختیار دولت است، به موجب این قانون، شرکت هایی که سرمایه و سهام آنها صددرصد در اختیار دولت قرار دارد، می باشد. موظفند زمینی را که در اختیار دارند را رایگان تحویل و تحویل دهند. طبق درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام کنید.

وی گفت: در خصوص تخصیص زمین نهضت ملی مسکن با جهاد ارضی، بنیاد مصطفان، دانشگاه آزاد اسلامی و منابع طبیعی به میزان ۱۳۰ هکتار توافقات مثبتی انجام شده است. مشاور و پیمانکار و تصویب طرح برای شروع بهره برداری و ساخت پروژه برای متقاضیان پالایش شده انجام می شود.

Falahatgar اضافه کرد: قانون جوانان جمعیت پس از ۲ سال از تصویب آن با تلاش دولت سیزدهم اجرا شد و تعداد کل افراد ثبت شده در این طرح در اواسط تابستان حدود ۹۰۰ نفر بود که ۴۵۰ نفر طبق آن واجد شرایط بودند پالایش انجام شده است.

وی افزود: ۱۱۵ قطعه زمین به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال برای ۲۳۰ خانوار در شهرستان های آستانه اشرفیه (کیاشهر)، سام سرا (طلوم شهر)، شفت و فومن اختصاص یافت و پس از آن تعداد ثبت نام های این طرح در حدود است. اکنون یک هزار و ۷۵۰ نفر افزایش یافته اند و تأیید اولیه و نهایی ۷۰۰ نفر انجام شده است و بخش عمومی جاده و توسعه شهری گیلان پیگیری لازم را برای تأمین زمین برای بقیه متقاضیان دارد.

فالهاتگار اضافه کرد: طبق دستورالعمل های برنامه حمایت از خانواده و جوانان جمعیت ، اگر ارزش ریال قطعه زمین اختصاص یافته برابر با قیمت متخصص فعلی بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال باشد ، این سرزمین باید به ۲ خانوار اختصاص یابد که اراضی واگذار شده به استان به دلیل ارزش ریالی بالای ملک مشمول این موضوع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا