اخبار اقتصاد ایران

آخرین وضعیت توزیع لاستیک/ شرایط فروش اینترنتی خودرو/ واردکنندگان موبایل رتبه‌بندی می‌شوند :: ایران تحلیل

معاون بازرگانی و خدمات وزارت حراست با بیان اینکه خودروساز در فروش اینترنتی باید قبل از دریافت وجه قرارداد را به مشتری ارائه کند در غیر این صورت تخلف است، تصریح کرد: در صورت تکرار این تخلفات متخلف است. شرکت ها به نهادهای نظارتی معرفی خواهند شد.

به گزارش ایران تحلیل، علیرضا شاه میرزایی در نشست خبری در خصوص وضعیت تامین و توزیع لاستیک گفت: سال گذشته مشکلاتی در تامین و توزیع برخی از رینگ های لاستیکی وجود داشت اما با تصمیم معاونت تخصصی، واردات لاستیک انجام شد. تسهیل و واردات رینگ های پرمصرف ۳ برابر شد. پیدا شد.

معاون بازرگانی و خدمات وزارت ایمنی درباره قیمت لاستیک خودرو نیز گفت: لاستیک خودرو دارای قیمت مصوب است. تا همین چند ماه پیش قیمت ها بر اساس کیلوگرم تعیین می شد و قیمت خودروهای سایز مختلف به تناسب افزایش پیدا می کرد که برای تولید سایزهای کوچکتر مشکل ایجاد کرد. بنابراین برای حل مشکل تولید بر اساس تصمیم معاون وزیر به منظور ایجاد تعادل در تولید رینگ های مختلف تایر، روش قیمت گذاری تغییر کرد و در نتیجه اکنون شاهد هستیم که وضعیت تولید تغییر کرده و تولید لاستیک های با سایز کوچکتر از جمله سایز ۱۳ افزایش یافته است. است.

این مسئول در ادامه درباره سامانه های مختلف ثبت نام و خرید لاستیک اظهار کرد: لاستیک ها جزو کالاهای قاچاق طبقه بندی می شوند. لذا الزاماتی در خصوص ثبت نام در سامانه خرید و فروش وجود دارد. البته مشکلاتی در سیستم وجود دارد که باید حل شود.

قائم مقام وزیر صامت درباره خرید و فروش خودرو نیز گفت: فروش خودرو یک اقدام صنفی است و خودروسازان باید مقررات صنفی را در فروش خودرو رعایت کنند. بنابراین طبق قانون اگر خودروسازی بخواهد خودرو را به صورت خرده یا عمده بفروشد باید دارای پروانه تجارت باشد.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه اختیاراتی از سوی شورای رقابت در خصوص خودرو به وزارت ایمنی داده شده است، بر اساس هماهنگی وزارت ایمنی با سازمان پشتیبانی و معاونت صنایع خودروسازی، مقرر شده است که فروشندگان خودرو یعنی خودروسازان، شرکت ها و نمایندگی ها باید مقررات بازرگانی را رعایت کنند و نظارت نیز افزایش خواهد یافت.

شهمیرزایی با بیان اینکه خودروساز در فروش اینترنتی باید قبل از دریافت وجه، قرارداد را به مشتری ارائه کند و مشتری باید به طور کامل از قرارداد مطلع شود و در صورت دریافت وجه قبل از ارائه تخلف است، تصریح کرد: در صورت با تکرار این تخلفات، شرکت های متخلف نهادهای نظارتی معرفی می شوند. قرارداد فروش خودرو باید به طور شفاف در اختیار خریدار قرار گیرد. همچنین بر اساس دستور وزیر حریم خصوصی، نظارت بر رعایت استانداردهای فنی فروش افزایش می یابد.

وی در ادامه از رتبه بندی واردکنندگان تلفن همراه بر اساس ارائه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: این موضوع بر سهمیه واردات تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا