محیط زیست

آخرین وضعیت هوای استان‌های کشور تا پایان هفته / افزایش ابر و رگبار پراکنده در نوار شمالی

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: روز دوشنبه در ارتفاعات واقع در شمال کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده در ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود. در شرق وزش باد ادامه خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جوی پایدار خواهد داشت.

وی افزود: روز سه شنبه با گذر امواج میانه جوی در نواحی شمال غرب، دامنه های شرقی زاگرس واقع در غرب کشور و در استان قم و شمال اصفهان ابری، وزش باد پیش بینی می شود. ، گاهی رگبار و رعد و برق و در شمال استان تهران. ، البرز و قزوین و در دامنه های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات یزد و کرمان و در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در بعدازظهر وجود خواهد داشت. افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید. قابل مشاهده است

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی به تدریج از ابر و بارش کاسته می شود و در شرق زنجان، همدان، مرکزی، برخی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد و رگبار پراکنده رخ می دهد. . همچنین از روز سه شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق، شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک رخ می دهد.

وی گفت: وضعیت جوی فعلی اهواز به عنوان داغترین مرکز استان صاف با وزش باد شدید و غبارآلود با حداکثر دمای ۴۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و حداکثر دمای این منطقه در پنج روز آینده بین ۴۶ تا ۴۷ درجه سانتیگراد متغیر است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی افزود: وضعیت فعلی آسمان تهران صاف است و در برخی ساعات حداکثر ۳۳ و حداقل ۱۹ درجه سانتیگراد احتمال وزش باد شدید وجود دارد. دمای ۳۵ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر وزش باد، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداکثر ۳۵ و حداقل ۱۸ درجه سانتی گراد و روز سه شنبه از بعد از ظهر و افزایش ابر و گاهی وزش باد و گرد و خاک. و دمای خاک با حداکثر ۳۵ و حداقل ۱۸ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا