اخبار اقتصاد ایران

آخرین وضعیت پرداخت یارانه‌ها/ ۱.۶میلیون تن کالا در طرح فجرانه توزیع شد :: افق میهن

معاون اقتصادی و رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح فجران که بهمن ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرا شد، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا برای ۷ دخ توزیع شد.

به گزارش افق میهن، امروز سه شنبه نوزدهم است تیر ۱۴۰۳ نشست خبری معاونت اقتصادی و رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد. علیرضا عسگریان معاون اقتصادی و رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با خبرنگاران به آخرین وضعیت یارانه های دولت اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های اجرا شده در دولت سیزدهم طرح تشویقی بود. یارانه خانوارهای دهک اول تا هفتم ابتدا ۸۰ هزار تومان شد، سپس به ۱۲۰ هزار تومان رسید و از ۱۸ بهمن در طرح فجران به مدت ۳ ماه به ۲۲۰ افزایش یافت.

وی افزود: این طرح مصادف با ماه مبارک رمضان و نوروز بود که مصرف مواد غذایی افزایش زیادی دارد.

وی با بیان اینکه طرح یارانه تشویقی دولت از ۳ دهک به ۷ دهک افزایش یافت، تصریح کرد: به این ترتیب ۶۱ میلیون نفر مشمول آن شدند که ۸۶.۴ درصد آن را پذیرفتند. در ۳ دهه اول تقریبا ۹۰ درصد پذیرش یعنی ۵۰ میلیون نفر ثبت شد.

وی تصریح کرد: ۲۳۰ فروشگاه تحت پوشش طرح کاتالوگ الکترونیک هستند که مدیریت از ایجاد صف جلوگیری کرده است.

عسگریان درباره آمار کالاهای اساسی توزیع شده در طرح فجرانه گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در این ۳ ماه (بهمن ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳) بین ۷ دخ توزیع شد. این نشان می دهد که امنیت غذایی در کشور در سطح بالایی قرار دارد.

معاون اقتصادی و رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۱۱ قلم کالا در این طرح، تصریح کرد: ابتدا گوشت عرضه شده در سبد معیشت، گوشت سفید و قرمز منجمد بود و سپس. با اقدامات انجام شده، گوشت گرم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا