ترندهای روز

آداب معاشرت در حین پرواز‌؛ دسته صندلی وسط سهم چه کسی است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در سفرهای هوایی ملاحظات آداب معاشرت زیادی وجود دارد. اگرچه برخی از این قوانین و هنجارها مانند ممنوعیت باز کردن کنسرو ماهی تن در کابین واضح هستند، برخی دیگر کمتر شناخته شده هستند. مثلا چه کسی حق استفاده از صندلی وسط را دارد؟

جودی اسمیت، رئیس شرکت مشاوره آداب معاشرت Mannersmith، می‌گوید: «برای یک ردیف با چهار صندلی، تکیه‌گاه میانی بین دو صندلی میانی مشترک است و دو سرنشین وسط هر کدام به نوبت حق استفاده از آن را دارند.»

پایگاه «امیلی پست» درباره ردیف‌هایی با ۲ تا ۴ صندلی در کابین هواپیما می‌نویسد: «ردیف وسط صندلی‌ها مشترک در نظر گرفته می‌شود. با این حال، اگر صاحبان صندلی‌های راهرو و پنجره به مسافران صندلی وسط این فرصت را بدهند، خوب است. دستشان را روی این دستگیره ها بگذارند».

ایده بدی نیست که بتوانید با استفاده از دسته صندلی به نوبت حرکت کنید. این رویکرد همچنین برای یک ردیف دو صندلی مناسب است، جایی که هر مسافر دارای یک تکیه گاه شخصی و یک دسته مشترک با مسافر کنار خود است.

جکی ورنون تامپسون، موسس مدرسه آداب معاشرت تام و کمال، می گوید: “مسافر صندلی پنجره می تواند هر زمان که بخواهد از صندلی پنجره استفاده کند. مسافری که روی صندلی راهرو نشسته است نیز به صندلی راهرو دسترسی کامل دارد. اما معمولاً، قسمت وسط آن است. صندلی مختص هیچ یک از دو مسافر نیست.”

وی در ادامه می گوید درک محدودیت های ناشی از فضای محدود هواپیما نیز برای نوع اشتراک صندلی ضروری است.

او توضیح می‌دهد: «به خاطر داشته باشید که مسافری که در صندلی نزدیک به راهرو نشسته است، ممکن است اغلب از تکیه‌گاه مرکزی استفاده کند تا جا برای خدمه و چرخ دستی‌های غذا فراهم شود. به همین دلیل توجه، احترام و ادب در یک فضای مشترک و به ویژه داشتن صندلی مشترک بسیار مهم است.»

این کارشناس می افزاید: هدف ما این است که با خیال راحت و سریع به مقصد برسیم پس اگر خیلی به آن نیاز ندارید اجازه دهید دستفروشتان از آن استفاده کند.

با این حال، اگر همسفران شما این قوانین را رعایت نکنند، چه باید بکنید؟

آقای گوتسمن می گوید: اگر مسافری به آداب سفر بی احترامی می کند، یعنی صندلی اش خیلی عقب است، به او نگاه کنید و مؤدبانه از او بخواهید که کمی صندلی خود را تنظیم کند و به این نکته اشاره کند که شما تنگ هستید.

او توضیح می‌دهد: «با این حال، هر کاری که انجام می‌دهید، مهم است که در درخواست خود از بحث‌انگیز یا جنگ‌جویانه خودداری کنید. تصور نکنید که همسفران شما نیت بدی دارند.

آقای گاتسمن با اشاره به اینکه هرگز مشکلی برای درخواست مودبانه نیست، گفت: «مواقعی وجود دارد که مسافران ممکن است خسته باشند یا دلایل دیگری در ذهن خود داشته باشند. به همین دلیل شاید فقط فکر نمی کردند که دسته صندلی مشترک است.»

وی در پایان می گوید: اگر فردی از دسته صندلی شما استفاده می کند، ابتدا از خود بپرسید که آیا این موضوع ارزش درگیری را دارد یا خیر؟ اگر یک درخواست مودبانه جواب نداد، همیشه بهتر است از یک مهماندار کمک بخواهید، زیرا آنها مسئول ایمنی و راحتی مسافران در کل کابین هستند.”

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا