ترندهای روز

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دادستان های ایالات متحده در ایالت غربی اورگان می گویند که این آزمایش “دی یک تکه آدامس که روی زمین افتاد به حل یک معمای قتل پس از چهار دهه کمک کرد.

رابرت پلیمپتون مردی ۶۰ ساله است که هفته گذشته به خاطر قتل یک زن ۱۹ ساله در ۱۵ ژانویه ۱۹۸۰ مجرم شناخته شد.

مقتول پس از ربوده شدن مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و سپس تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

رابرت پلیمپتون اتهام خود را در دادگاه رد کرد. وکلای مدافع وی گفته اند که نسبت به محکومیت وی تجدید نظر خواهند کرد.

چگونه معمای قتل با آدامس جویده شده حل شد؟

پرونده قتل این زن ۱۹ ساله یکی از پرونده های مجرمانه مفتوح و لاینحل موسوم به «پرونده های سرد» بود. سرانجام پس از چهار دهه، نمونه‌های گرفته شده در جریان کالبد شکافی مقتول شناسایی شدند.دی NE” مظنون در قتل کمک کرده است.

چند سال پیش، این نمونه ها به آزمایشگاه تخصصی در ایالت ویرجینیا فرستاده شد تا نقشه ژنتیکی مظنون قتل به دست آید. کارآگاهان متوجه شدند که مظنون احتمالاً مردی با موهای قرمز است.

آنها سپس بر اساس همان نقشه ژنتیکی به رابرت پلیمپتون مشکوک شدند که در همان ایالت اورگان زندگی می کند. کارآگاهان او را در سال ۲۰۲۱ زیر نظر گرفتند تا بتوانند “دی NE او را بدست آورید و با نقشه ژنتیکی بدست آمده مقایسه کنید.

در ۲۱ مارس همان سال، رابرت پلیمپتون آدامسی را که در حال جویدن بود در خیابان انداخت و کارآگاهان توانستند “دی NE» برای مقایسه او با نقشه ژنتیکی فرد مظنون به قتل.

رابرت پلیمپتون در ژوئن ۲۰۲۱ به اتهام قتل بر اساس همین مقایسه دستگیر شد. اکنون پس از سه سال در دادگاه، او به قتل در سال ۱۹۸۰ مجرم شناخته شده است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا