اخبار اقتصاد ایران

آذربایجان را از ایران به نخجوان وصل می‌کنیم | عبور 5 میلیون تن بار از مسیر راه آهن رشت-آستارا تضمین شد

وزیر جاده ها و توسعه شهری گفت: راه آهن و راهرو جاده کالله (ARAS) ، که کشور ما در حال حاضر بر بخش جاده تأکید می کند ، مسیری است که دوباره آذربایجان را دوباره به ایران می آورد و این مسیر ادامه می یابد ، بنابراین این راهرو ادامه دارد.

طبق پایگاه داده اطلاعات Diarmirza ، با توافق برنامه صلح و توسعه و ورود ایالات متحده به راهرو Zangar ، این ادعا با هدف ایجاد پایگاه جدید ایالات متحده در شمال غربی آمریکای و از بین بردن ایران از راهروهای ترانزیت منطقه ای و نهاد مدیریت ۵ ساله ایالات متحده بود.

Farzaneh Sadeh ، وزیر جاده ها و توسعه شهری ، به خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد ادعاهای مبنی بر حذف ایران از مسیر ترانزیت زنگزور و معاملات ایران در طول این مسیر با تحولات اخیر و توافق نامه صلح و توسعه تأکید کرد: حذف ایران از این کریدور معنی ندارد. راه آهن و راهرو جاده Kalaleh (ARAS) ، که کشور ما در حال حاضر در بخش جاده تأکید می کند ، مسیری است که آذربایجان را دوباره از خاک ایران بازگرداند و این مسیر همچنان ادامه دارد ، بنابراین این راهرو همچنان محور ایرانی است.

وی ادامه داد: مسیری که ارمنستان با ایالات متحده با ایالات متحده به آن رسیده است ، اساساً مسیری برای قلمرو کشور ما نیست. “

وزیر جاده ها و توسعه شهری گفت: “می توانم بگویم که با تأمین وجوه اولویت ، ما به سرعت راهرو آراس را تکمیل خواهیم کرد و این مسیر تقویت می شود.”

سادگ افزود: “لازم به ذکر است که مسیری که آنها (ایالات متحده و ارمنستان) به درک اولیه رسیده اند ، از ارتفاعات سنگین عبور می کند ، که بعید است در آینده نزدیک اتفاق بیفتد.” با این حال ، راهرو ARAS – ننگ ، به شرط آنکه بتوانیم زیرساخت های آن را در اسرع وقت تکمیل کنیم.

وی گفت: “واقعیت این است که تونل های دشواری در راه وجود دارد و به علوم توسعه قابل توجهی نیاز دارد ، اما امیدواریم که طی سال آینده به راهرو برسیم.”

وزیر جاده ها و توسعه شهری همچنین در مورد ضمانت محموله روسیه و آذربایجان از طریق راه آهن رشتاستارا اظهار داشت: پیش بینی این است که مسیر رشتاستارا ظرفیت ۵ میلیون تن دارد ، اما نکته مهم این است که ۵ میلیون تن بین آذربایجان و روسیه تضمین می شود.

توجه داشته باشید که ریل های آذربایجان در حال حاضر و موجود است ، اما به دلیل راه آهن رشتاستارا ، وارد تعامل و مفاهیم شده است و حداقل ۵ میلیون تن بار دریافت کرده است.

Sadegh تأکید کرد: هنگامی که کشور ۵ میلیون تن بار را تضمین کرده است ، روسیه قطعاً این مسیر را برای انتقال بار انتخاب می کند. نکته مهم دیگر این است که بازرگانان هند و پاکستانی بیشترین موارد را برای راه اندازی این مسیر ریلی دارند زیرا می دانند که راه آهن ۲ کیلومتری چقدر می تواند در کاهش هزینه های حمل و نقل مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا