اقتصاد جهان

آرامکو 10 درصد از سهام شرکت مشترک رنو و جیلی را می خرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، غول انرژی عربستان سعودی آرامکو از طریق یک شرکت تابعه که کاملاً متعلق به آن است، ۱۰ درصد از سهام شرکت Horse Powertrain را که سرمایه گذاری مشترک بین گروه رنو است، خریداری کرده و خودروساز معروف چینی جیلی با این کار موافقت کرده است.

شرکت Horse Powertrain که مقر آن در بریتانیا است، ماه گذشته (مه) تاسیس شد. هدف این شرکت ارائه راه حل های با کیفیت بالا برای تولید موتورهای کم آلایندگی با موتورهای احتراق داخلی و درایوهای هیبریدی است.

آرامکو سهام را به طور مساوی از رنو و جیلی خریداری خواهد کرد که هر کدام ۴۵ درصد از سهام خود را حفظ خواهند کرد.

به گفته آنها، قیمتی که آرامکو در زمان بسته شدن می پردازد بر اساس ارزش شرکت ۷.۴ میلیارد یورو (۷.۹ میلیارد دلار) خواهد بود.

احمد الخوتر، معاون فناوری و نوآوری آرامکو، گفت: انتظار می رود سرمایه گذاری آرامکو به طور مستقیم به توسعه و استقرار موتورهای احتراق داخلی کم هزینه و کارآمد و انتشار کربن کمتر در سراسر جهان کمک کند.

وی افزود: هدف ما ارائه راهکارهایی است که ضمن رفع نیاز خودروسازان و رانندگان، به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در حمل و نقل کمک کند.

بر اساس این گزارش، آرامکو عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، در حال تلاش برای توسعه سوخت های پایدار و ایجاد مشارکت برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است.

شرکت Horse Powertrain که دارای ۱۷ کارخانه جهانی و ۹ مشتری صنعتی از جمله خودروسازان است، انتظار دارد به زودی به ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون دستگاه نیرو برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا