بانک و بیمه

آرین‌تاک قرارداد ساماندهی اتباع را با دفاتر پیشخوان دولت و بانک شهر امضا کرد

شرکت آرین تاک یکی از زیر مجموعه ها می باشد ممنون که نگه داشتی با همکاری دفاتر پیشخوان دولت و بانک شهر از ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ در سه دسته افتتاح حساب بانکی، صدور سیم کارت و بیمه حوادث شخصی به اتباع خارجی خدمات ارائه می کند.

مدیر عامل علی خامنه شرکت آرین تاک وی در گفتگو پروژه ساماندهی اتباع خارجی را یکی از مهمترین اقدامات این شرکت برای ارائه خدمات مالی، ارتباطی و بیمه ای به ساکنین عنوان کرد و گفت: به طور کلی سه نوع خدمات در دفاتر خدمات ارائه می شود. ملی پوشان این خدمات شامل ارائه خدمات بانکی در قالب کارت نقدی و کارت خانوار (دری کارت)، صدور سیم کارت و بیمه حوادث انفرادی می باشد.

خامنه ای ضمن تشریح روند دریافت این خدمات اذعان داشتند:

در خدمات بانکی اتباع به سه دسته تقسیم می شوند. گروه اول و دوم می توانند از دفاتر پیشخوان دولت و نمایندگی های این شرکت کارت بانکی دریافت کنند. کارت بانکی مشابه کارت های بانکی معمولی است که دارای شماره شبا و تمامی امکانات کارت های بانکی مانند حواله می باشد. شبی، شبا، ساتنا، پایا و پل وجود دارد. اتباع گروه یک و دو می توانند شماره ویژه اتباع خارجی دریافت کنند و پس از آن تمامی عملکرد کارت های بانکی برای آنها فعال می شود.

در ادامه سعیدی یکی از اعضای هیئت مدیره آرین تاک در خصوص تفاوت گروه های ملی پوشان افزود:

«گروه سوم اتباع خارجی دارای مدارک شناسایی موقت مانند کارت سرشماری، کارت کار و شناسنامه هستند. این گروه از اتباع تنها می توانند از نوعی کارت بانکی ساخته شده توسط بانک شهر به نام دری کارت استفاده کنند. این کارت مخصوصی است که پشت آن شماره شبا وجود ندارد، اما دارای برخی کارکردهای کارت نقدی است: انتقال وجه به افراد دیگر، خرید آنلاین با رمز ثابت (بالاتر از سقف ۱۰۰۰۰۰ تومان) در فروشگاه به نشانی کلیه فروشگاه ها راه های داشتن کارت شامل پایانه ها و دریافت وجه نقد در باجه های بانک شهر می باشد.

خامنه ای درباره سایر خدمات پروژه سازمان اتباع خارجی گفت:

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط این سامانه، صدور سیم کارت برای شهروندان است. به دلیل عدم ارائه مدارک معتبر که باید به قانونگذار ارائه شود، صدور سیم کارت برای شهروندان گروه ۳ امکان پذیر نمی باشد. سیم کارت شرکتی از طریق اپراتور رایتل برای این گروه ساخته شد. این سیم کارت در زمان ثبت نام کارت بانکی به این گروه اختصاص دارد و نیازی به اقدام خاصی نیست. اعتبار تمامی سیم کارت ها یکسال است و پس از این مدت باید به باجه ها مراجعه و مراحل تمدید را طی کنید.

سعیدی در خصوص لزوم پوشش بیمه ای اتباع خارجی خاطرنشان کرد:

ارائه بیمه حوادث شخصی از دیگر خدمات این طرح است. این بیمه به درخواست فرد به مدت کوتاه ۹۰ روزه و بلند مدت یکساله خریداری می شود. هزینه انجام این بیمه بین ۳۴۰۰۰ تا ۵۹۰۰۰ تومان متغیر است. پوشش این بیمه مواردی از قبیل از کارافتادگی، فوت و بازگرداندن اجساد، کمک به شهروندان در مواقع اضطراری تا سقف ۵۰ میلیون تومان را پوشش می دهد.

خامنه ای در پایان بار دیگر بر لزوم اطلاع رسانی و اجرای هر چه سریعتر این سامانه تاکید کردند: کلیت این خدمات هسته اصلی پروژه سازمان شهروندی را تشکیل می دهد. از ۲۸ مارس آغاز می شود بهمن ۱۴۰۲ این پروژه به تدریج وارد فاز عملیاتی شده و به کلیه اتباع خارجی خدمات جامع ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا