ترندهای روز

آزمایش عجیب یوتیوبر مشهور خبرساز شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

لوکاس بال، یوتیوبری معروف به پیگمی، سعی کرد تمام کارهای خود را به مدت یک هفته در حالت ایستاده انجام دهد تا اثرات اجتناب از نشستن را درک کند.

لوکاس بال، یوتیوب‌بر محبوبی که در یوتیوب با نام Pygmie شناخته می‌شود، تصمیم گرفت هفت روز کامل را بدون نشستن سپری کند. جای تعجب نیست که ایستادن مداوم کارهای روزمره مانند رانندگی و کار را بسیار پیچیده تر می کند. انگیزه انجام این کار نگرانی های سلامتی بود و نه فقط برای بدلکاری.

آزمایش عجیب یوتیوبر معروف خبرساز شد

پیگمی در معرفی این آزمایش توضیح می دهد که آمریکایی ها به طور متوسط ​​۹.۵ ساعت در روز می نشینند. اگر نشستن طولانی مدت و کم تحرکی با چاقی و یک سری بیماری های مرتبط با چاقی همراه باشد.

پیگمی می گوید نشستن مزمن با مشکلاتی مانند کمردرد، اختلال عملکرد ستون فقرات، تحلیل رفتن مفاصل، وضعیت نامناسب در پشت، گردن و شانه ها و همچنین مشکلات عروقی در پاها و بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط است. مطالعات، سبک زندگی بیش از حد بی تحرک را با کاهش حجم مغز و افزایش خطر مرگ زودهنگام مرتبط دانسته اند. به همین دلیل به افراد دارای مشاغل اداری و میزی توصیه می شود که مدام ننشینند و در حین کار بلند شوند و حرکت کنند.

پیگمی یک میز ایستاده خرید تا بتواند در حالت ایستاده به کارش ادامه دهد. اولین چیزی که او متوجه شد تاثیر فوری ای بود که ایستادن روی روده داشت. او می‌گوید: «احساس می‌کردم همه چیز به راحتی در مسیر درست پیش می‌رود.

پیگمی پس از پنج روز آزمایش خود را به دلیل درد مفاصل، وضعیت بدنی نامناسب و خستگی شدید رها کرد. پس از تجزیه و تحلیل و مقایسه تصاویر قبل و بعد، متوجه شد که دارای خمیدگی یا کیفوز قابل توجه بالاتنه است. نقص در ستون فقرات باعث کیفوز یا قوز پشت و چرخش نامناسب شانه ها می شود که می تواند ارثی یا اکتسابی باشد.

تمام تغییراتی که در بدن کوتوله رخ داد منفی نبود. او متوجه شد که شکل ستون فقراتش بهتر شده و انحنای بیشتری دارد. او همچنین دریافت که کار در حالت ایستاده او را حدود ۳۰ درصد بهره وری بیشتر می کند، اگرچه این مزیت با ایجاد خستگی در طول روز کاهش می یابد.

پیگمی حدود ۴۵۰ گرم اضافه کرد، احتمالاً به این دلیل که بیشتر از حد معمول غذا می خورد تا ذهنش را از درد و خستگی پاهایش دور کند. او معتقد است که مهمترین اثر کار پشت میز ایستاده، بهبود هضم است. نظر شما چیست؟ آیا می توانید به پرهیز از نشستن طولانی مدت فکر کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا