فناوری

آستون مارتین با جورج کلونی و جیمز باند به جنگ فراری رفت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بی بی سی: ارائه لوکس ترین مدل آستون مارتین در یک مهمانی بزرگ در ونیز، رونمایی از نسل جدید نیسان پاترول در ابوظبی، فروش مدل های قدیمی لندروور دیفندر با قیمتی بسیار گرانتر از جدید نسل و تغییر استراتژی ولوو همزمان با عرضه SUV جدید کارخانه.

بازگشت ونکویش

استون مارتین در مراسمی با حضور جمعی از ستارگان مشهور سینما از مجلل ترین مدل خود به نام «Vanquish» رونمایی کرد. این خودرو که دارای موتور دوازده سیلندر است، نزدیک ترین رقیب فراری «Dodici Cylendere» است که بهار امسال به بازار عرضه شد.

استون مارتین می خواست نسل جدید Vanquish خود را با پیشرانه های هیبریدی مطابق با روند الکتریکی شدن خودروهای اسپورت به بازار عرضه کند. اما پس از اینکه لارنس استرول میلیاردر کانادایی مدیریت کارخانه را بر عهده گرفت، از مهندسان شرکت خواست تا Vanquish او را با موتور دوازده سیلندر بسازند. آرزوی دیگر آقای استرول این بود که این خودرو قدرتمندترین خودرو در کلاس خود باشد.

با اعدادی که استون مارتین تا کنون اعلام کرده، Vanquish روی کاغذ به این هدف دست یافته است. موتور توربو دوازده سیلندر این خودرو ۸۳۵ اسب بخار قدرت تولید می کند که از موتور فراری قدرتمندتر است. حداکثر سرعت خودرو ۳۴۵ کیلومتر در ساعت است که پنج کیلومتر در ساعت بیشتر از فراری است. اما استون مارتین شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را اعلام نکرده است. شتاب فراری دو سیلندر ۲.۹ ثانیه است.

بدنه Vanquish نسبت به مدل های دیگر استون مارتین کشیده تر است. چراغ های جلو تغییر کرده و قسمت عقب خودرو نیز متفاوت طراحی شده است. جدای از اینها، ظاهر خودرو کم و بیش شبیه سایر مدل های کارخانه ای است.

مدل دوازده سیلندر استون مارتین نیز مانند فراری تنها برای دو نفر جا دارد. پشت صندلی ها فضایی وجود دارد که می توان مجموعه ای از کیف های چرمی نفیس را در آن سفارش داد.

برخلاف فراری که دارای مجموعه ای از صفحه نمایش ها و دکمه های لمسی است، Vanquish از دکمه های معمولی در اتاق استفاده می کند. سقف ماشین شیشه ای است تا اتاق روشن تر شود.

جورج کلونی، مایکل داگلاس، کوین کاستنر و بندیکت کامبربچ از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم رونمایی از Vanquish شرکت کردند.

آستون مارتین امسال شصتمین سال حضور خود را در فیلم های جیمز باند جشن گرفت. دنیل کریگ بازیگر نقش جیمز باند یکی از مهمانان ویژه مراسم رونمایی از مدل Vanquish خود بود. این خودرو توسط فرناندو آلونسو و لنس استرول، دو راننده تیم فرمول یک استون مارتین رونمایی شد.

لارنس استرول، مدیر کارخانه در مراسم رونمایی گفت: ورود Vanquish لحظه مهمی برای استون مارتین است. این خودرو مجموعه جدید قوی ما را تکمیل می کند و موقعیت ما را در بازار خودروهای فوق لوکس تقویت می کند.”

استون مارتین ۱۰۰۰ دستگاه ونکوئیس در سال تولید خواهد کرد و اولویت خرید از مشتریان قدیمی کارخانه است. قیمت این خودرو به طور رسمی اعلام نشده است، اما رسانه ها قیمت آن را حدود ۳۰۰ هزار دلار به بالا پیش بینی می کنند که کمتر از قیمت حدود ۴۰۰ هزار دلاری پیش بینی شده برای فراری است.

Vanquish جدیدترین مدل از خط تولید جدید استون مارتین است و این خودروساز امیدوار است با این سری به سال ها بحران مالی پایان دهد.

استون مارتین در سه ماهه دوم سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کرد در حالی که فراری در همین بازه زمانی نزدیک به ۴۶۰ میلیون دلار سود داشت. با این حال، آقای استرول معتقد است که استون مارتین این بحران را رد کرده است و فروش این شرکت در ماه های آینده افزایش خواهد یافت. صندوق سرمایه گذاری پادشاهی عربستان سعودی، مرسدس بنز و خودروساز چینی جیلی از سرمایه گذاران اصلی استون مارتین هستند.

نسل جدید پاترول

نیسان در مراسمی در ابوظبی از نسل جدید مدل پاترول رونمایی کرد. مدل جدید پاترول با موتور قدرتمندتر و امکانات لوکس و راحتی بیشتر پاییز امسال روانه بازار می شود.

پاترول یکی از قدیمی ترین نام های صنعت خودرو با بیش از هفتاد سال سابقه است. نسل اول این خودرو در سال ۱۹۵۱ عرضه شد و نیسان می گوید بیش از دو میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است. خودرویی که هفته گذشته رونمایی شد، نسل هفتم پاترول است.

پاترول نزدیک ترین رقیب تویوتا لندکروزر است. در آمریکای شمالی، پاترول به عنوان Armada به بازار عرضه می شود و با شاسی بلندهایی مانند فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو رقابت می کند.

در پاترول جدید یک موتور شش سیلندر توربو جایگزین موتور هشت سیلندر نسل قبل شده است. نیسان می گوید این قوی ترین موتوری است که تا به حال برای پاترول ساخته شده است. این موتور ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پاترول را می توان با موتور بنزینی ضعیف تر با قدرت ۳۱۶ اسب بخار نیز سفارش داد.

نسل جدید پاترول با کمک فنرهای هوا ساخته شده که سواری راحت تری دارد و امکان تنظیم ارتفاع خودرو را به راننده می دهد. اتاق پر از امکانات لوکس است. از جمله سیستمی که دمای بدن مسافران را اندازه گیری می کند و دمای اتاق را با توجه به دمای بدن آنها تنظیم می کند.

سیستم صوتی باکیفیت ساخت شرکت آمریکایی کلیپش، امکان نورپردازی اتاق با ۶۴ رنگ مختلف و صندلی های چرمی از دیگر ویژگی های لوکس پاترول است. برای راحتی رانندگی در جاده های ناهموار دوربینی را در زیر خودرو به راننده نشان می دهد. پاترول دارای دو صفحه نمایش ۱۴.۳ اینچی است که با سیستم عامل اندروید کار می کند. دو صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی برای سرنشینان عقب قابل سفارش است.

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می شود ارزان ترین مدل آن حدود ۶۰ هزار دلار باشد.

بازگشت مدافع

لندروور نمونه های بازسازی شده مدل کلاسیک دیفندر را عرضه خواهد کرد. این خودروها توسط زیر مجموعه خودروهای کلاسیک کارخانه به امکانات مدرن مجهز شده اند و تغییراتی را برای سهولت در رانندگی اعمال کرده اند.

لندرور برای این مدل ها از دیفندرز استفاده می کند که بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ تولید شده اند.موتور این خودروها هشت سیلندر بوده و ۴۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. حداکثر سرعت خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۶ ثانیه است.

برای بهبود عملکرد خودرو، سیستم تعلیق و ترمزها به روز شده و کابین خودرو به امکانات مدرن از جمله رادیو ماهواره ای و صفحه نمایش کوچک مجهز شده است. صندلی ها نسبت به مدل های کلاسیک دیفندر راحت تر هستند و خریداران می توانند صندلی های اسپرت را نیز سفارش دهند.

خریداران همچنین می توانند امکانات اضافی مانند نردبان، رکاب، تسمه بار، چراغ های LED را دریافت کنند و چرخ های بزرگ ۱۸ اینچی را برای خودروی خود سفارش دهند.

لندرور نسل جدید دیفندر را در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد. با این حال، مدل های کلاسیک دیفندر همچنان محبوب هستند.

این محبوبیت باعث شده قیمت مدل های ریفربیشد دیفندر بالا باشد. قیمت پایه Defender 130 Classic که هفت سرنشین را در خود جای می دهد، ۲۴۴۸۰۰ پوند (۳۲۱۵۰۰ دلار) است. برای مقایسه، نسل جدید Defender 130 با قیمت ۸۵۵۸۵ پوند (۱۰۷۰۰۰ دلار) به فروش می رسد.

ویرایش ولوو

جیم روآن، مدیر عامل ولوو می گوید که این شرکت در برنامه خود برای تبدیل شدن به یک خودروساز تمام الکتریکی تجدید نظر کرده و ممکن است مدل های بنزینی و هیبریدی را برای مدتی در خط تولید خود نگه دارد. برنامه جدید ولوو همزمان با رونمایی از مدل جدید بنزینی و هیبریدی XC90 اعلام شد.

ولوو یکی از اولین خودروسازانی بود که اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ تولید خودروهای بنزینی را کنار گذاشته و تمامی مدل های خود را برقی خواهد کرد. اما به گفته آقای روان، شرایط بازار و نگرانی خریداران از نبود زیرساخت کافی برای شارژ برقی وجود دارد. خودروها باعث شده این شرکت برنامه خود را تغییر دهد.

گرانی خودروهای برقی در مقایسه با نمونه های بنزینی یکی دیگر از دلایل کاهش رشد فروش این خودروها است. قطع یارانه دولتی برای خرید خودروهای برقی در کشورهایی مانند آلمان نیز باعث کاهش ناگهانی فروش شده است.

ولوو اعلام کرده است که به سرمایه گذاری در توسعه پیشرانه های هیبریدی ادامه خواهد داد و در برنامه جدید خود پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰، خودروهای برقی و هیبریدی-الکتریک بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد فروش را شامل می شود.

XC90 جدید با موتور بنزینی و هیبریدی-الکتریکی در دسترس است. مدل هیبریدی-الکتریکی می تواند تا ۸۰۰ کیلومتر را با باک پر و باتری شارژ شده طی کند. حداکثر مسافتی که خودرو با باتری می تواند طی کند ۷۰ کیلومتر است.

تغییرات ظاهری در مدل جدید XC90 آن را شبیه به مدل EX90، شاسی بلند الکتریکی ولوو کرده است. ولوو همچنین برخی از فناوری‌های جدید EX90 را به SUV غیر الکتریکی خود اضافه کرده است، از جمله نمایشگر بزرگ‌تری که با سیستم عامل اندروید کار می‌کند.

اولین نسل XC90 برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ برای رقابت با SUV های آلمانی عرضه شد. اگرچه این خودرو به اندازه رقبای آلمانی خود فروش نداشت، اما شهرت خوبی به دست آورد. ولوو حدود یک میلیون دستگاه XC90 فروخته است و این خودرو همچنان یکی از سودآورترین مدل های کارخانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا