ترندهای روز

آسمان‌خراشی به باریکی یک آپارتمان در دبی ساخته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک آسمان‌خراش فوق‌العاده باریک، پهن‌تر از یک آپارتمان، برای ساخت در دبی برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده توسط معماران و طراحان پروژه برج «مورابا ویل»، ارتفاع این برج ۳۸۰ متر و عرض آن تنها حدود ۲۲.۵ متر خواهد بود.

بر اساس بیانیه شرکت اجرایی اماراتی این پروژه، این آسمان خراش ۷۳ طبقه شامل ۱۳۱ آپارتمان دو تا پنج خوابه خواهد بود. همچنین این بلوک آپارتمانی لوکس شامل مجموعه ای از امکانات تفریحی از جمله اسپا، رستوران، گالری، زمین بازی پارویی و سینمای خصوصی خواهد بود.

این ساختمان چشم نواز در کنار کانالی نزدیک به جاده اصلی حمل و نقل دبی، شیخ زاید ساخته خواهد شد. طراحی آن توسط شرکت معماری اسپانیایی “RCR Architects” انجام شده است که برنده جایزه معتبر پریتزکر در سال ۲۰۱۷ شد.این جایزه “معماری نوبل” نام دارد. این پنجمین همکاری Moraba و RCR است و انتظار می‌رود برج Moraba Ville تا دسامبر ۲۰۲۸ تکمیل شود.

مطمئنا قیمت یک آپارتمان در این آسمان خراش که در جدیدترین محله مجلل دبی قرار دارد ارزان نخواهد بود و از ۱۸ میلیون درهم (۴.۹ میلیون دلار) شروع می شود.

هر آپارتمان تمام عرض ساختمان را اشغال خواهد کرد و به سبک خانه های سنتی عربی، با حیاط مرکزی “افزایش سایه و فضای سبز” طراحی خواهد شد.

در همین حال، ساختمان به گونه ای طراحی شده است که “پشت یک سری لایه” ظاهر شود که اولین لایه آن حجاب است که طراحان آن را به عنوان “مشبکی از فولاد ضد زنگ متخلخل که نورهای مختلف آسمان را منعکس می کند” توصیف می کنند.

رافائل آرندا، بنیانگذار RCR در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: “ما مشتاقیم که ساختمان های ما به محیط، متعلق به سایت و چشم انداز بومی که در آن واقع شده اند، پاسخ دهند.” آنها باید با طبیعت ارتباط برقرار کنند و با فضای فرهنگی محلی ترکیب شوند.”

مجموعه آسمان خراش های غول پیکر دبی در حال حاضر شامل بلندترین برج جهان، برج خلیفه، با ارتفاع ۸۲۷ متر است. اما به زودی دبی میزبان دومین آسمان خراش بلند جهان خواهد بود. ماه گذشته طراحان برج عزیزی که قرار است تا سال ۲۰۲۸ تکمیل شود، اعلام کردند که ارتفاع این آسمان خراش به ۷۲۵ متر خواهد رسید.

دبی در حال حاضر دارای بیشترین تعداد برج های بلندتر از ۳۰۰ متر در جهان است. این شهر با دیگر سازه های شگفت انگیز بیگانه نیست. برای نام بردن از چند مورد، دبی دارای بلندترین استخر بی نهایت جهان، بزرگترین باغ گل طبیعی جهان و بزرگترین قاب عکس جهان است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا