فناوری

آسمان اصفهان در آستانه بارش برف و باران /هوا سردتر می‌شود

آسیاه آقایی در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز موج ضعیفی از استان در حال عبور است.

وی افزود: بر این اساس هوا در اکثر مناطق نیمه ابری، در نواحی مرکزی تا اواسط روز مه آلود محلی گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده و نقاط سردسیر پیش بینی می شود. . بارش برف و به ندرت مه آلود به خصوص در نیمه جنوبی. و غرب مورد انتظار است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از عصر فردا تا اوایل چهارشنبه در اکثر مناطق نیمه غربی و اواخر وقت سیزدهم در نیمه شمالی گاهی افزایش ابر خواهیم داشت.

وی در خصوص هشدار زرد رنگ هوا با ورود سامانه بارشی گفت: فعالیت این سامانه از اواسط امروز آغاز و تا اوایل فردا با بارش باران و برف، وزش باد موقت نسبتا شدید، آلودگی مه همراه خواهد بود. و کاهش دید

آقای دکتر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و جنوبی شط، در ارتفاعات و مناطق مجاور استان های همجوار گفت: فریدونشهرچادگان، خوانسار، دهاقان، شهرضا و سمیرم متاثر از فعالیت های رژیم هستند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: لغزندگی جاده ها، احتمال محدود شدن کولاک موقت برف، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی در مسیرهای ارتباطی با استان های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان از جمله موارد است. این خطرات از این سیستم

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای بین شهری و بین استانی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و گردشگری، اقدامات، مدیریت عشایر، آماده سازی جاده و تجهیز به تجهیزات زمستانی در مناطق کوهستانی توصیه می شود.

آقایی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده بیشینه دمای هوا در اکثر مناطق یک تا دو درجه کاهش می یابد، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان به ۱۷ درجه سانتیگراد و کمینه دمای هوا طی روزهای گذشته به ۲- درجه خواهد رسید. گرم ترین ساعات امروز درجه فردا صبح

وی خاطرنشان کرد: مورچه خوار با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و ما بودیم میاندشت با حداقل دمای ۸- درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا