محیط زیست

آسمان ۲۳ کلان‌شهر در کشور سالم و پاک ثبت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز -پنجشنبه ۱۹ اسفند- بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخت. بنابراین بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروزه هیچ یک از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارند.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز هیچ یک از کلانشهرها در مدار ناسالم (نارنجی) قرار ندارند اما روز گذشته شهرهای کرج و کرمان در وضعیت ناسالم هوای گروه های حساس (نارنجی) ثبت شدند.

در این راستا سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۶۳، کرج با شاخص ۸۰، تهران با شاخص ۸۹، مشهد با شاخص ۵۵، اهواز با شاخص ۶۷، زاهدان با شاخص شاخص ۷۴، شیراز با شاخص ۵۷، قزوین با شاخص ۶۸ سنندج با شاخص ۷۷، کرمان با شاخص ۷۵، خرم آباد با شاخص ۵۶ و اراک با شاخص ۶۱ سالم (زرد) هستند. .

لازم به یادآوری است که آخرین روز از نهم اسفند وضعیت کیفی شهرهای اصفهان، تهران، اهواز، زنجان، زاهدان، قم، کرمانشاه، خرم آباد و بندرعباس در هوای سالم (زرد) ثبت شد.

قابل ذکر است که سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه های ارومیه با شاخص ۳۰، اصفهان با شاخص ۴۴، بوشهر با شاخص ۵۰، بیرجند با شاخص ۳۷، سمنان با شاخص ۴۳، قم با شاخص ۳۶، کرمانشاه با شاخص ۲۸ و رشت با شاخص ۴۲، بندرعباس با شاخص ۳۹، همدان با شاخص ۳۹ و یزد با شاخص ۳۲ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند. روز کلانشهرهای تبریز، بوشهر، بیرجند، مشهد، شیراز، سنندج، رشت، اراک، همدان و یزد در وضعیت تمیز (سبز) قرار داشتند.

لازم است بدانید وضعیت کیفی هوای امروز در کلانشهرهای اردبیل، ایلام، شهرکرد، بجنورد، زنجان، یاسوج، گرگان و ساری ثبت نشده است به طوری که دیروز شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، شهرکرد، بجنورد، سمنان، قزوین، یاسوج، گرگان و ساری بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) ثبت نشد. ) و شرایط سالم (نارنجی). با این حال، تعداد ۱۲ شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۱ کلانشهر پاک (سبز)، هشت شهر بدون داده ثبت شد، به طوری که دیروز دو شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۹ کلانشهر سالم (زرد)، تعداد ۱۰ شهر پاک (سبز) و تعداد ۱۰ کلان شهر بدون داده در نظر گرفته شد.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا