فناوری

آسیاتک، پنج شهر استان اصفهان را به فیبر نوری مجهز می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

عملیات اجرایی اتصال شهرهای نجف آباد و خمینی شهر در استان اصفهان به فیبر نوری (FTTX) با سرمایه گذاری آسیاتک آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی آسیاتک، با آغاز عملیات اجرایی در این دو شهر، پنج شهر استان اصفهان با سرمایه گذاری این شرکت به شبکه فیبر نوری مجهز می شوند. عملیات فیبر نوری (FTTX) شهرستان نجف آباد هفته گذشته با اعتباری نزدیک به ۲۰۵ میلیارد تومان و با حفاری بیش از ۲۲۰ کیلومتر به منظور پوشش ۷۵ هزار خانوار این شهرستان آغاز شد. در شهرستان خمینی شهر این عملیات نیازمند ۲۵۰ کیلومتر حفاری در محدوده شهری است تا ۸۰ هزار خانوار این شهرستان به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

در مراسمی در روز پنجشنبه هفتم دی این ماه با حضور مدیران شرکت آسیاتک، شهردار نجف آباد و جمعی از مسئولان سیاسی و اجرایی شهرستان نجف آباد، بهره برداری از فیبر نوری (FTTX) این شهر رسما آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی آسیاتک، نجف آباد پنجمین شهر استان اصفهان است که پروژه فیبر نوری آن با سرمایه گذاری آسیاتک آغاز می شود. علیرغم تعهد ما برای اتمام این پروژه در یک سال آینده، تلاش ما بر این است تا قبل از پایان سال جاری دسترسی به اینترنت فیبر نوری را برای برخی از مناطق و خانوارها فراهم کنیم. با تکمیل این پروژه سرعت اینترنت به ۱۰۰ برابر سرعت فعلی می رسد و تجربه ای منحصر به فرد در اختیار مردم قرار می گیرد.»

در این مراسم عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد با تاکید بر اهمیت دسترسی شهروندان این شهر به فناوری های روز و اینترنت پرسرعت گفت: تبدیل شهر نجف آباد به شهر هوشمند یکی از اهداف توسعه پایدار بوده است. مدیریت شهری در چند سال اخیر». برای دستیابی به این هدف، تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا زیرساخت‌ها و بسترهای شهر هوشمند برای دسترسی آسان شهروندان به فناوری روز دنیا فراهم شود. از این رو با تلاش مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری نجف آباد، قرارداد اجرایی توسعه پروژه شبکه ملی فیبر نوری (FTTX) نجف آباد با اعتباری بالغ بر ۲۰۵ میلیارد تومان بین شهرداری نجف آباد منعقد شد. و شرکت آسیاتک تا مراحل اجرای این کار. حفاری به طول بیش از ۲۲۰ کیلومتر آغاز شده و مقدمات افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت فراهم خواهد شد.

آسیاتک پنج شهر استان اصفهان را به فیبر نوری مجهز می کند

همچنین ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در شورای اسلامی با اشاره به ضرورت فیبر نوری برای توسعه فناوری در آینده گفت: فیبر نوری زیرساخت مهم و حیاتی برای فناوری هایی است که توسعه خواهد یافت. در آینده نزدیک و دور، و ما باید آن را توسعه دهیم.” آماده باش آینده ای که در آن اینترنت اشیا، خودروهای خودران و غیره گسترده شده و توسعه آن نیازمند زیرساخت هایی مانند شبکه فیبر نوری است.

جعفر مطلب زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان در این مراسم گفت: شبکه های ارتباطی موجود در کشور دیگر پاسخگوی نیاز مردم نیست و به همین دلیل برنامه توسعه فیبر نوری بر روی شبکه های ارتباطی قرار گرفت. در دستور کار وزارت ارتباطات، طرح ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور طراحی شد که از این تعداد یک میلیون و ۲۵۰ هزار پورت سهم استان اصفهان است که با تکمیل این پروژه و توسعه فیبر نوری، امکان توسعه فیبر نوری فراهم خواهد شد. ظرفیت خوبی برای استفاده و توسعه شرکت های دانش بنیان در شهرستان نجف آباد و استان اصفهان.

در پایان این مراسم عملیات اجرایی اتصال شهر نجف آباد به فیبر نوری (FTTX) با کلنگ زنی و کلنگ زنی قسمت کوچکی از پروژه آغاز شد.

اولین عملیات عملیاتی پروژه فیبر نوری آسیاتک در مهر ماه ۱۴۰۱ در شهرستان چالوس استان مازندران آغاز شد. این پروژه در اردیبهشت ماه سال جاری با دسترسی بیش از ۳۰ هزار خانوار این شهرستان به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) با ظرفیت ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه تکمیل و به پایان رسید.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده پروژه فیبر نوری (FTTX) شهرستان نجف آباد سال آینده به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا