ارزهای دیجیتال

آشنای ده سال پیش Joined تلگرام برای همستر کامبت

به گزارش افق میهن:



همستر، ایرانی، تورم و موارد دیگر



همستر کامبت در بین کاربران ایرانی تلگرام بسیار محبوب شده است و هم اکنون افراد زیادی در آن شرکت می کنند. چرا این همستر در بین نوجوانان و جوانان ایرانی رشد کرده است و ما را به یاد چه چیزی می اندازد؟



به گزارش افق میهن، همستر قبلاً هیچ اعتباری در دنیای فناوری نداشت. اما اکنون به پدیده ای در کشور تبدیل شده است که امیدهای بسیاری را ایجاد می کند. در این یادداشت نمی خواهم در مورد همستر کامبت و تفاوت های ظریف آن صحبت کنم، زیرا احتمالاً از شنیدن نام و خواندن در مورد آن خسته شده اید. بحث به موضوع دیگری می رسد که به نظر نویسنده مهمتر است: چرا همستر به سرعت طرفداران پیدا کرد؟

همستر کمبت را در تلگرام بیاموزید

اگر این روزها به فضای مجازی و فیزیکی سر بزنید، در مورد تلگرام همستر زیاد خواهید شنید. در دنیای واقعی و در مترو می توانید مشاهده کنید که انگشتان کاربران با سرعت نور به صفحه نمایش گوشی های پرچمدار و غیر پرچمدار خود برخورد می کنند. شما در حال جمع آوری ارزی هستید که در حال حاضر بی ارزش است. در زمان نگارش مقاله، چندین میلیارد ارز همستر تقریبا یک دلار ارزش دارد، اما همراهان این همستر زیبا و شیک به آینده امیدوار هستند. شما چندی پیش با پدیده NatCoin مواجه شدید. پدیده ای که هر از چند گاهی مورد انتقاد کارشناسان برجسته قرار گرفته و مورد تمسخر افراد جست وجوگر قرار گرفته است، اما همین افراد توانسته اند به سودی دست یابند. پدیده Natcoin که داغ آن هنوز در دل بسیاری از جوانان است، اکنون به شکل جدیدتر و خنده دارتر یعنی همستر تلگرام ظاهر شده است و مانند پدران معنوی خود دست به یک آیتم خاص زده است: بازی با موبایل.

تا چند سال پیش، پرداختن به ارزهای مجازی موضوعی کاملا تخصصی بود و افراد کمی حاضر به ورود به این دنیا بودند. ما قبلاً ماینرها را می‌دیدیم که فرآیندهایی شامل صدها میلیون دستگاه پیچیده را برای استخراج ارزهای مجازی از اینترنت و ثروتمند شدن انجام می‌دادند. این موضوع با انزجار زیادی از سوی مردم مواجه شد و بسیاری از آنها موهبت حضور در چنین فضایی را به دست آورده بودند و معتقد بودند که وظیفه آنها گردش در آن فضا نیست. همسترها و NatCoin و… اما از دری وارد شدند که همه با آن سر و کار دارند: تلفن های همراه، ماسک های دسته جمعی در دستان کودکان و سالمندان و همه می توانند از آنها برای انجام کارهای خود استفاده کنند. بگذارید یک مثال بزنم: در زمانی که رقابت کنسول های بازی بین مایکروسافت، سونی و نینتندو در حال شکل گیری بود، نینتندو تصمیم گرفت با معرفی کنترلر Wii تبدیل شده، کاری کند تا گیمرها و غیرگیمرها با خوشحالی به دستگاه بازی خود لبخند بزنند. کنترل از راه دور تلویزیون در واقع دستگاهی بود که همه بدون توجه به سن و دانش خود، زمانی در دست داشتند و با آن آشنا بودند. بنابراین، کنسول Wii توانست محبوبیت زیادی کسب کند و بسیاری از افراد غیر گیمر را به خود جذب کند زیرا هیچکس از کنترل از راه دور تلویزیون نمی ترسد. به نظر می رسد ارزهای رمزنگاری شده نیز در همین راستا تکامل یافته اند و برخی از آنها اکنون از طریق درگاه موبایل به سراغ مشتریان خود رفته اند تا بتوانند هر نوع مخاطبی را جذب کنند.

همستر کمبت افراد زیادی را جذب تلگرام کرد

در مورد نات کوین یا پدیده این روزها، تلگرام همستر کامبت، شاهد حضور افرادی هستیم که شاید قبلا تمایلی به ساخت اکانت تلگرام نداشته اند. این روزها بسیاری از آشنایان و دوستان قدیمی که چند سالی است خبری از آنها نداریم، حساب کاربری ایجاد کرده و به شبکه پیام رسان تلگرام می پیوندند. دلیل بازگشت کاربران یا ایجاد حساب های جدید چیزی نیست جز این پدیده احتکار که توانسته است صد میلیون کاربر را در عرض چند روز جذب کند. کاری که در طول چندین هفته و چند ماه دیگر برنامه های معروف دنیا نیز در آن نقش دارند.

وقتی نوجوانان و جوانان ایرانی به همسترها حمله می کنند، از ناامیدی است و بس. نیازی به تحلیل تکنیکال و متنوع نیست و نباید سرمان را با کلمات مالش دهیم که پدیده جدیدی است و مردم به دنبال تجربه های جدید و … هستند. بسیاری از مردم در سال ۱۴۰۳ با حقوق ده تا پانزده میلیون تومان زندگی می کنند. عددی که برای یک زندگی مجردی با املت شبانه روزی کافی نیست. در این شرایط دست مردم برای یافتن درآمد اضافی باز است. برخی از آنها برای خود شغل دوم و سوم پیدا می کنند و برخی از آنها به راه حل های جدیدی مانند تلگرام همستر متوسل می شوند.

با وجود ثبات نسبی نرخ ارز در هفته های اخیر، هر جوان ایرانی هر روز صبح از خود می پرسد: ثروت امروز من چقدر می ارزد؟ این سوال ترسناک هر روز مثل پتک بر سر مخاطب می کوبید و مردم به دنبال راه هایی هستند که حتی اگر «احتمالی» در آن وجود داشته باشد، او را راضی کند. در حال حاضر “احتمال” وجود دارد که همستر و پولی که با کمک آن به دست می آورید در آینده ارزش دلاری داشته باشند. درست است که داشتن پول در کنار همستر شبیه به داشتن یک گاراژ مرسدس بنز در GTA یا Need for Speed ​​است، اما احتمال تبدیل ارز همستر به دلار بیشتر از احتمال فروش لامبورگینی در پارکینگ مردم است. خانه در GTA Is این “امکانات” در دنیایی که رویاها “غیرممکن” شده اند جسورانه می شوند و به ادامه زندگی امید می دهند.

روزی روزگاری مردم ونزوئلا راه های جدیدی را برای آزادی اقتصادی خود با استفاده از ارزهای مجازی باز کردند. دولتمردان این کشور برای مقابله با پدیده تورم، صفرهای اسکناس خود را کاهش دادند و تصمیم گرفتند نام پول خود را تغییر دهند. مواردی که به گفته کارشناسان بیشتر شبیه به جراحی زیبایی است تا یک مسکن واقعی و همین اتفاقات در ایران نیز در حال شکل گیری است. مشکلی که باعث نگرانی شدید می شود. در آن زمان، ونزوئلایی ها حساب های بانکی خود را بستند و کیف پول دیجیتال خود را پر کردند تا ارزش پول خود را حفظ کنند. در ایران هم این اتفاق می افتد و مدیران صرافی ها هر چه می گویند این مراکز انبار و حساب بانکی نیستند و باید مراکز تجاری محسوب شوند، کسی گوش نمی دهد. در حال حاضر میلیاردها تومان در این صرافی ها نهفته است تا مردم ارزش مالی خود را حفظ کنند.

واقعیت این است که همه دوستانی که برای شرکت در همستر کمبت به تلگرام پیوسته اند نمی دانند آینده چه خواهد شد. اگرچه آنها و سایر مردم کشور با خطرات مختلفی روبرو هستند، اما گزینه دیگری برای ادامه زندگی در این شرایط اقتصادی نمی بینند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.

سلب مسئولیت: این بازی به هیچ وجه مورد تایید افق میهن نیست. لازم است قبل از پرداختن به این بازی هشدارهای مراجع ذیربط مانند پلیس فتا را در نظر گرفته و جدی بگیرید. مشاوره کارشناسان و متخصصان نیز پیش نیاز ورود به حوزه های جدید است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا