بانک و بیمه

آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری

به گزارش ایران تحلیل، صولت مرتضوی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری فراخوان «ثبت نام مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جمعیت جوانان را اعلام کرد. : این جلسه ویژه مادران روستایی و عشایری بیمه است. آنها توفیق مادری سه فرزند را دارند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم و یکی از راهبردهای برنامه ای آن بحث عدالت اجتماعی است که یکی از شاخه های آن تکافل اجتماعی است. در سال دوم این دولت اقدامات خوبی در حوزه تکفول اجتماعی انجام شد.

وی ادامه داد: تقویت منابع نهادهای حمایتی برای تحت پوشش قرار دادن افراد پشتیبان کمیته امداد امام خمینی (ره) یا مددکاری اجتماعی برای تامین حداکثر پوشش روزانه؛ ما هیچ مریضی نداریم که تحت تأثیر بهزیستی یا کمک های اجتماعی باشد.» کمیته امام حضرت امام. و روزانه به متقاضیان پاسخ داده می شود.

وزیر تعاون تاکید کرد: بحث افزایش مستمری بیمه شدگان کمیته امداد و بهزیستی است که در سال ۱۴۰۲ ۴۰ درصد برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی افزایش یافت. تعداد افرادی که در دو سال و نیم دولت سیزدهم به این موسسه خدمات رسانی کرده اند بیش از ۵۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه است.

وی افزود: از دیگر اقدامات موثر دولت می توان به افزایش یارانه ها و اجرای طرح فاکتور الکترونیکی اشاره کرد. از ابتدای سال در راستای اجرای قانون، دولت تصمیم به معرفی بلیت الکترونیکی گرفت. زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از دهه فجر امسال به تدریج مستقر و به طور گسترده پیاده‌سازی شدند.

وزیر تعاون افزود: بر اساس آخرین آمار معاونت بهزیستی بیش از ۱۵ میلیون خانوار از مجموع ۲۰ میلیون خانوار، طرح الکترونیکی فجرانه کالابرگ را پذیرفته اند. همچنین ۱۸ میلیون تراکنش از طریق این رسانه انجام شد. اگر ۳.۳ نفر خانوار را محاسبه کنیم، حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ۶۰ میلیون نفر دهک های اول تا هفتم درآمدی توانستند از یارانه خود در طرح الکترونیکی فجرانه کالابرگ استفاده کنند.

وی گفت: حدود ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار زن روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانان جمعیت شدند که قرار است تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا