اخبار اقتصاد ایران

آغاز ثبت‌نام جانبازان برای خودروهای وارداتی :: افق میهن

از امروز (چهارشنبه ۴ بهمن ماه)، ثبت نام خودروهای وارداتی برای ایثارگران واجد شرایط آغاز می شود و این افراد می توانند طی ۹ روز بر اساس زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت نام خودروی وارداتی مورد نظر خود اقدام کنند.

به گزارش افق میهن، بر اساس آنچه اعلام شده زمان ثبت نام جانبازان برای خرید خودروهای وارداتی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد اعلام شده است که بر این اساس و بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، ایثارگران واجد شرایط دریافت خودروهای وارداتی می توانند به سایت Janbazan.saleauto مراجعه کنند. ir از امروز (چهارشنبه چهارم بهمن ماه) برای ثبت نام و انتخاب خودروی وارداتی مورد نظر خود.

تاکید شده است که هدف از این ثبت نام اولیه، برنامه ریزی برای واردات و زمان بندی تحویل خودرو بوده و جانبازان واجد شرایط حداکثر تا ۹ روز (البته طبق زمان بندی و به صورت جداگانه) فرصت ثبت نام خواهند داشت.

بر اساس اطلاعیه اداره مسکن و رفاه بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر واردات خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا، امروز و فردا (چهارم و پنجم بهمن ماه) جانبازان ۷۰ درصد ویژه جمعه و شنبه (۱۶ و ۱۶) هفتم بهمن ماه) سایر جانبازان ۷۰ درصد و یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (۸ و ۹) بهمن(ماه) جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد می توانند با مراجعه به سایت مذکور برای خودروهای وارداتی ثبت نام کنند.

باید گفت بالاخره در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم بهمن ماه (سه شنبه تا پنجشنبه هفته آینده) سامانه برای کلیه ایثارگران واجد شرایط بازگشایی می شود تا در صورت خروج هر یک از مشمولان از ثبت نام و یا تمایل به ویرایش نسبت به اقدام مورد نظر اقدام نمایند.

شایان ذکر است به منظور انجام ثبت نام اولیه و انتخاب خودروهای وارداتی قابل عرضه توسط شرکت های واردکننده خودرو، سامانه ثبت نام جانبازان از امروز (چهارم بهمن ماه) قابل اجرا می باشد. در گام اول به ایثارگران واجد شرایط از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

همانطور که گفته شد، ثبت نام ایثارگران در سه سطح جانبازی شامل جانبازان ویژه ۷۰ درصد با سقف ارزش خودروهای وارداتی تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزشی ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد با ارزش سقف به ترتیب ۲۵ هزار یورو است. از چهارم تا پنجم برای سطح یک و از ششم تا هفتم برای سطح ۲ و از هشتم تا دهم بهمن ماه برای شرکت کنندگان سطح سوم انجام می شود.

پس از آن، سایت سیستم به مدت سه روز (از ۱۰ تا ۱۳) قطع خواهد شد. بهمن ماه) برای ویرایش ثبت نام و انتخاب خودروهای وارداتی برای جانبازان فعال می شود. ایثارگران در زمان تعیین شده مجاز به ثبت نام در سامانه خواهند بود.

بدیهی است ثبت نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه واردات قطعی نبوده و مراتب بعدی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است در اطلاعیه اداره مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران آمده است که «اگر جانبازی پس از تاریخ دوم دی در ماه ۱۳۹۰ (قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران) که به هر نحو از تسهیلات ماده ۴۵ (خودروی داخلی یا خارجی) بهره مند شده اند، مشمول دریافت خودرو وارداتی نمی شوند. چنانچه در مراحل ثبت نام و انتخاب خودرو مشخص شود که جانباز واجد شرایط از تسهیلات ماده ۴۵ استفاده کرده است، از لیست معرفی شده حذف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا