اخبار اقتصاد ایران

آغاز ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۲۱ مهرماه

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مستمری بگیران این سازمان می توانند از ۳۰ مهرماه نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنند.

افق میهن به نقل از مهر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مرحله سوم ثبت نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از ۳۰ مهرماه سال جاری آغاز می شود و بازنشستگان واجد شرایط می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. این وام یکی از مهمترین برنامه های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران است.

از جمله شرایط ثبت نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه و بیشتر

۵۰ تا ۷۸ سال

بدون مسدود کردن حساب

مالکیت تلفن همراه به نام متقاضی

فاقد سابقه چک برگشتی

عدم وجود بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت ضمانت نامه متقاضی یا سایر افراد)

عدم استفاده از امکانات مشابه در ۳ سال گذشته

داشتن موجودی کافی در حساب بانکی خود به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، این وام ها پس از طی مراحل بررسی و تایید به صورت مرحله ای به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز می شود.

وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به افزایش هزینه های معیشتی و فشارهای اقتصادی می تواند کمک مالی مهمی برای این قشر باشد. ثبت نام مرحله سوم این وام فرصتی است تا بازنشستگان و مستمری بگیرانی که تاکنون این تسهیلات را دریافت نکرده اند، بخشی از نیازهای مالی خود را با دریافت وام تامین کنند.

سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرده است که تعداد دریافت کنندگان وام قرض الحسنه بازنشستگان این سازمان در سال جاری به ۸۰ هزار نفر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا