اخبار اقتصاد ایران

آغاز ثبت‌نام ١٢ مدل خودروی وارداتی؛ متقاضیان ۳ روز فرصت دارند

متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت نام کردند، از امروز (چهارشنبه) سه روز فرصت دارند تا از بین ۱۱ مدل خودروهای وارداتی عرضه شده در هفتمین دوره خودروهای وارداتی دارای مجوز، سه مدل ترجیحی خود را انتخاب کنند.

افق میهن به نقل از ایسنا، پس از گذشت دو هفته از اجرای ششمین مرحله ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان خودروهای وارداتی، از صبح امروز چهارشنبه (۱۳ دی ماه) سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی. با عرضه ۱۲ محصول برای متقاضیان خودروهای وارداتی بازگشایی شد که در مرحله اول ثبت نام این خودروها در اسفند ماه گذشته با مسدودسازی ۵۰۰ میلیون تومان در حساب پروکسی خود ثبت نام کردند و موظف شدند از بین ۱۲ محصول عرضه شده درخواست خودروی خود را ثبت کنند.

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای متقاضیان از امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه) تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه (۱۵ دی ماه) در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت تا برای سه اولویت از سبد محصولات اعلام شده در هفتمین دوره خودروهای وارداتی دارای مجوز اقدام کنند.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی، هفت خودرو وارداتی با قیمت ثابت در مبادی ورودی و همچنین پنج خودرو وارداتی با قیمت قابل پرداخت در مبادی ورودی به مشتریان عرضه شده است.

شایان ذکر است قیمت خودروها (ثابت و فاکتور) قیمت پایه در مبادی ورودی می باشد و هزینه ها و هزینه های معمول قانونی پس از ترخیص به قیمت نهایی اضافه می شود که با صدور فاکتور نهایی تایید می شود.

تخصیص خودرو در این مرحله طبق روال معمول عرضه خودروهای وارداتی بر اساس رتبه ثبت نام اولیه متقاضیان و اولویت آنها با تاکید بر چیدمان سه اولویت انتخابی در این مرحله انجام می شود.

پس از اعلام نتایج، شرکت برای برگزیدگان پیامک واریزی ارسال می کند و پس از آن مشتریان پنج روز فرصت دارند تا واریز کنند. عدم واریز وجه در مدت پنج روز پس از دعوت به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به قطعی بودن نوع فروش، شرکت های واردکننده می بایست بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی ظرف مدت یک ماه در محل آخرین پس از تکمیل پرداخت؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و غیره، قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه خواهد بود.

مجددا تاکید می شود نوبت هفتم عرضه خودروهای وارداتی فقط ویژه ثبت نام کنندگان مرحله اول می باشد اسفند ماه سال گذشته و در این مرحله ثبت نام جدیدی انجام نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا