ترندهای روز

آغاز ثبت‌نام پایه‌ هفتمی‌ها از اول تابستان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

محمدمهدی کاظمی درباره زمان و نحوه ثبت نام دانش آموزان گفت: فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس هر ساله در قالب طرح. مهر امسال نیز با برنامه های این فرآیند برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی از ۱۹ انجام می شود. اردیبهشت ماه شروع شده و از اول تیرماه مراحل ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول را خواهیم داشت.

وی افزود: دانش آموزان متوسطه حتی پس از اعلام نتایج امتحانات نهایی می توانند نسبت به ثبت نام خود در همان مدرسه یا مدرسه دیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام به صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود، گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه دهم پس از دریافت سوابق تحصیلی و انجام فرآیند هدایت تحصیلی در نیمه تیرماه انجام می شود.

مراحل ثبت نام به صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود، ثبت نام دانش آموزان پایه دهم بر اساس دریافت سوابق تحصیلی و انجام فرآیند هدایت تحصیلی در میانه انجام می شود. تیر انجام شد

کاظمی یادآور شد: ثبت نام دانش آموزان مدارس استثنایی پس از اعلام نتایج آزمون سمپاد و نمونه دولتی آغاز می شود.

عدالت هدف مرزهای مدرسه است

وی در مورد خط کشی مدارس نیز توضیح داد: یکی از اهداف مرزبندی بحث عدالت است از این منظر که دانش آموزان هر منطقه از مدارسی بهره مند می شوند که ویژگی های خاص تری دارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از قابلیت های ویژه، ملاک قرار دادن محدودیت جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان است.

هنرستان ها و مدارس استثنایی محدودیت جغرافیایی ندارند

کاظمی تصریح کرد: مدارس استثنایی تابع قوانین و مقررات هستند و آیین نامه مربوطه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مدارس سمپاد و نمونه دولتی مشمول قانون شورای عالی آموزش و پرورش است و دانش آموزان باید طبق قانون در آزمون شرکت کنند. به ضوابط تعریف شده و این مدارس محدودیت جغرافیایی ندارند و در صورت قبولی ثبت نام آنها انجام می شود.

وی در خصوص مرزبندی هنرستان ها خاطرنشان کرد: هنرستان ها به دلیل محدودیت رشته ها محدودیت جغرافیایی ندارند و دانش آموزان می توانند در هر هنرستانی ثبت نام کنند.

در صورت وجود اشتباه در مرزها، والدین چه اقداماتی را باید انجام دهند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اولیا در صورت اشتباه در منطقه بندی وزارت آموزش و پرورش برای ثبت نام چه اقداماتی را انجام دهند، گفت: منطقه بندی بر اساس آدرس از طریق سامانه تعیین می شود. مربوط به وزارت راه و شهرسازی و نظام آموزش و پرورش. به یکدیگر مرتبط است و بر این اساس شناسایی و محدوده مشخص می شود. در صورتی که شخصی اطلاعات منزل را به درستی ثبت نکرده باشد، آدرس منزل را در سامانه مربوطه اصلاح کند.

کاظمی تصریح کرد: در خصوص شناسایی محدوده جغرافیایی دقیق مشکلی وجود ندارد و در صورت بروز مشکل اولیا می توانند با ارائه مدارک نسبت به ثبت نام در مدرسه منطقه جغرافیایی خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا