اخبار اقتصاد ایران

آغاز ثبت‌نام ۱۰ خودرو وارداتی از امروز | متقاضیان می‌توانند ۳ اولویت انتخاب کنند

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز (دوشنبه ۱۸). خرداد ماه) با عرضه ۱۰ مدل خودرو بنزینی فقط برای متقاضیان مرحله اول (ثبت نام) اسفند ماه سال گذشته) به مدت سه روز بازگشایی شده و در این مرحله متقاضیان این فرصت را دارند تا از بین این ۱۰ خودروی عرضه شده سه اولویت را انتخاب کنند.

ایران تحلیل، در راستای اجرای طرح های فروش خودروهای وارداتی که به تعداد قابل توجهی وارد شده اند و حتی گاهی به دلیل حجم بالای خودرو در گمرکات و بیش از آن در منطقه، ترجیح می دهند از واردات خودداری کنند. خودرو به بنادر کشور و در حال حاضر در سایر کشورها. حریم را حفظ کنید تا خودرو از مسیری که در نظر گرفته شده وارد کشور شود، همانطور که رئیس سازمان توسعه تجارت وعده داد در هفته جاری عرضه خودرو خواهیم داشت، از امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) طرح جدیدی برای عرضه خواهد داشت. خودروهای وارداتی (بنزینی) آغاز شد.

بر این اساس ثبت نام کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی که اسفند آنها در ماه ۱۴۰۱ ثبت نام کرده بودند و اولویت آنها مشخص شد، از امروز به مدت سه روز و تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه (۹). خرداد ماه) فرصت انتخاب سه اولویت خود را از سبد محصولات ارائه شده در این مرحله دارند.

لازم به ذکر است که ترتیب اولویت در این سه انتخاب حائز اهمیت است و در صورت تعیین هر یک از سه انتخاب (بر اساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودروی انتخابی) امکان لغو سفارش و تغییر در خودرو وجود ندارد. ماشین در مراحل بعدی; از طرفی اگر متقاضی پس از تخصیص خودرو و تماس شرکت واردکننده با مشتری، هزینه خودروی خود را پرداخت نکند، از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی حذف خواهد شد.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی، از بین ۱۰ محصول عرضه شده، پنج خودروی وارداتی (توسط چهار شرکت واردکننده) دارای قیمت ثابت در مبادی ورودی و همچنین پنج خودروی وارداتی (توسط سه شرکت) دارای قیمت محاسبه شده در مبادی ورودی هستند. امتیاز برای مشتریان عرضه بوده است

لازم به تاکید است که در این مرحله ثبت نام جدیدی انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه فقط مختص ثبت نام کنندگان مرحله اول می باشد. اسفند در ماه ۱۴۰۱ با انسداد ۵۰۰ میلیون تومان در حساب نیابتی خود برای ثبت نام اقدام کردند و وقت ملاقات گرفتند.

همچنین لازم به ذکر است که با توجه به تاکید صریح رئیس سازمان توسعه تجارت، این خودروها همگی در داخل کشور موجود بوده و ارز دریافت کرده و آماده تحویل هستند. اما برخی از این ثبت نام کنندگان مرحله اول با وجود ۱۴ دوره عرضه خودروهای وارداتی از انواع برندهای خوب دنیا، خودرو انتخاب نکرده اند! بنابراین با توجه به اینکه این ثبت نام های نوبت اول باید مشخص شود، اگر باز هم این افراد خودرو را انتخاب نکردند، احتمالا با مصوبه ای عرضه به مدت محدود انجام می شود و سپس در صورت عدم انتخاب مشتریان، این خودروها وارد می شوند. سیستم مازاد برای مشتریان جدید ; به این ترتیب اولویت این مشتریان ممکن است دچار مشکل شود. بنابراین مردم باید خودرو انتخاب کنند.

دیغمی معتقد است با توجه به اینکه تاکنون خودروهایی از بهترین برندها وارد کشور شده و مجوزی برای واردات خودرو از یک برند صادر نشده است، پس این مشتریان منتظر چه خودروی بنزینی هستند؟

لازم به ذکر است طبق قوانین شورای رقابت، خودرو حداقل سه بار به صورت عادی عرضه می شود که در صورت عدم وجود مشتری می توان آن را وارد سامانه مازاد و به مشتریان جدید عرضه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا