آغاز ثبت نام خودروی وارداتی؛ متقاضیان تا تاریخ ۱۴ مرداد برای حساب وکالتی اقدام کنند
پس از گذشت چند ماه از عرضه اتومبیل های وارداتی از طریق سیستم یکپارچه ، ثبت نام خودروهای وارداتی از طریق سیستم تأمین یکپارچه خودروها امروز آغاز شد.
طبق پایگاه داده Diarmirza ، امروز ، مرداد ماه ثبت نام خودروهای وارداتی برای ۴ اتومبیل از طریق سیستم شروع شد
براساس این گزارش ، براساس آخرین اعلامیه صادر شده توسط سیستم تأمین یکپارچه خودرو از شنبه ۱/۴/۱۱ تا چهارشنبه ، ۶/۸/۱۱ ، آنها می توانند در سایت باشند. salecars.ir سه اولویت را از نمونه کارها محصول ثبت کنید و انتخاب کنید.
متقاضیان باید یکی از حساب های خود را فقط در شعب بانکهای واجد شرایط در سیستم به نام وسیله نقلیه وارداتی و پنج میلیارد ریال از ۱/۴/۱۱ تا ۹:۳۰ بعد از ظهر سه شنبه مسدود کنند.
اتومبیل های وارداتی ، که در سال اول فروش امسال در وزارت سیستم آزاد شده اند ، در مدل های مختلفی از بنزین و هیبریدها قرار دارند و با یک میلیارد تومن تا ارزانترین تا سه میلیارد تومن قیمت دارند و خریدار مجبور است هزینه های آن از جمله بیمه و پلاک های مجوز ماشین را بپردازد.
در این دوره ، چهار شرکت اتومبیل سه مدل اتومبیل خارجی بنزین و هیبریدها را وارد کرده اند که این یک آزمایش برای شرکت کنندگان است که بتوانند اتومبیل را از بین خودروها بخرند.
متقاضیان می توانند برای مشاهده لیست خودروها و ارائه اطلاعات بیشتر به سایت جدید خودروهای وارداتی در Salecars.ir مراجعه کنند. این تنها سایت رسمی تأمین اتومبیل خارجی است که تحت وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعالیت می کند.
گرانترین اتومبیل های بنزینی و ترکیبی
مروری بر لیست اتومبیل های خارجی در سیستم تخصیص خودروهای وارداتی نشان می دهد که گرانترین اتومبیل های بنزینی به چین و ژاپن باز می گردند.
قیمت اتومبیل های بنزینی وارداتی از یک میلیارد تومانس شروع می شود و در نهایت با ۳ میلیارد و ۲ میلیون تومان به پایان می رسد ، اگرچه این قیمت ها از پلاک و هزینه های انتقال بیمه مستثنی نیستند.
گران ترین اتومبیل های بنزینی با ۳ میلیارد و ۲ میلیون تومان ساخته شده در آلمان ، نیسان آلتیا با ۲ میلیارد و ۲ میلیون تومان ساخته شده توسط ژاپن و Eclips Mitsubishi ژاپنی (Eclips) به مدت ۱ میلیارد و ۲ میلیون تومون به اتومبیل های T-Ruc Volkswagen اختصاص می یابد.
ارزانترین اتومبیل های بنزینی خارجی نیز به مدل های جمهوری چینی و چک از جمله قیمت های Changan CS3 ، CS3 و Ashkoda Octavia (Octevia) یک میلیارد به یک میلیارد و ۲ میلیون دلار می روند.
بخش دیگری از اتومبیل های وارداتی به اتومبیل های هیبریدی یا اتومبیل های تمیز با انتشار کمتر و اتومبیل های محیطی ، از دو یا چند منبع انرژی برای حرکت استفاده می کنند ، از جمله موتور احتراق داخلی (مانند بنزین یا دیزل) و یک موتور الکتریکی.
بررسی اتومبیل های وارداتی نشان می دهد که گرانترین اتومبیل های خارجی ترکیبی برای مدل های BAA هستند دی قیمت Sing Plus با ۲ میلیارد و ۲ میلیون Tomans ، مدل شین L برای ۲ میلیارد و ۲ میلیارد تومانس و مدل EZ-1 برای ۲ میلیارد و ۲ میلیون تومن قیمت دارد.
ارزانترین اتومبیل های هیبریدی در مدل های ERX3 1 میلیارد دلار قیمت دارند ، برای ۱ میلیارد و ۲ میلیون TOMAN برای ۱ میلیارد و ۲ میلیون دلار و مدل Corolla Corolla سرمایه گذاری می کنند.
نیمی از سهمیه اتومبیل های وارداتی به اتومبیل های ارزان قیمت
طبق آمار گمرک ، حدود ۶۰۰۰ واحد اتومبیل های برقی ، بنزین و هیبریدی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار در سال وارد شده اند (از جمله مسافر ، سنگین ، آمبولانس و غیره) ، که این نشانگر تقاضا برای این نوع اتومبیل ها در داخل کشور است.
براساس قانون بودجه امسال ، بانک مرکزی موظف است حداقل ۵ میلیارد یورو از مؤلفه ها (۱) و (۱) ماده ۷ قانون برنامه هفتم یا سایر منابع مصوب (حداقل ۲ ٪ در هر فصل) را برای واردات یک ماشین مسافر جدید و کاربردی (حداکثر پنج سال ساخت) اختصاص دهد.
براساس مقررات جدید واردات خودرو برای امسال ، دولت پیش بینی می کند ۶۰۰۰ اتومبیل بنزینی و هیبریدی به ارزش ۵ میلیارد یورو باشد که نیمی از آنها به اتومبیل های اقتصادی یا اتومبیل های ارزان قیمت اختصاص یافته است.
به منظور تسریع در واردات خودروهای وارداتی و تسهیل دولت ، با استفاده از تعرفه های وارداتی برای اتومبیل های خارجی از ۵ ٪ تا قانون بودجه تا ۵ ٪ است. طبق گفته ها ، تعرفه های واردات خودروهای بنزینی از ۲ ٪ شروع می شود و اتومبیل های هیبریدی با هدف ۲ ٪ و درصد صفر درصد قرار می گیرند. طبق این فرمان ، برای وسایل نقلیه بنزینی با حجم موتور تا ۵ سی سی ، نرخ بهره تجاری ۲ ٪ و برای اتومبیل هایی با حجم ۱ تا ۲ سی سی تا ۲ ٪ است.
انتظار می رود دولت واردات خارجی را برای تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو تسهیل کند و بازار از رکود خارج خواهد شد.