بانک و بیمه

آغاز ثبت نام وام دولتی ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی

به گزارش افق میهن، بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران دو هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال سهم استان تهران از تسهیلات اعتباری کرز الحسنه شرکت های خصوصی برای سال جاری در نظر گرفته شده است و بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک های سپه، ملی، ملی، رفاه، توسعه تعاون، صادرات، تجارت، مهر ایران، رسالت و پست بانک دستورالعمل پرداخت شرکت های خصوصی را در سال ۱۴۰۳ اعلام کردند.

به گفته محمد آذرپناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، امسال بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال وام از محل تسهیلات مشاغل خانگی به استان تهران تخصیص داده شده است که برای پرداخت به واجدین شرایط در اختیار بانک امل قرار می گیرد. اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام شد.

وی با اعلام اولویت بندی پرداخت وام مسکن گفت: با توجه به تعیین سهم وام مسکن، این تسهیلات بر اساس شاخص ها و با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و مادران فعال در استان به کارآفرینان خانگی ارائه می شود. این رشته مشاغل خانگی که فرزندان بیشتری دارند، دستمزد می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران مشاغل خانگی را یکی از روش های اشتغال و درآمد اضافی خانوارها برشمرد و گفت: با توجه به استقبال سالانه فعالان مشاغل خانگی از تسهیلات خانگی و هدف گذاری شده است. کمیته امداد امام خمینی (ره) امسال ۲۶۰ میلیارد ریال وام وام مسکن مسکن به بسیج سازندگی و ۳۰ درصد به مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) اعطا کرده است.

روش ثبت نام

آذرپناه با اعلام اعلام وام های مذکور در استان تهران گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی مشمول سامانه شوند. ثبت نام کنید و پس از ثبت نام یکی از حوزه های صنایع دستی، فرش دستباف، تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و عشایری، تولید سبزی، تولیدی (خدمات صنعتی) و فعالیت های فرهنگی و هنری را انتخاب کنید.

اگر برای منطقه انتخابی متقاضی گواهی سلامت مورد نیاز است، این باید از طریق آدرس انجام شود اقدام کنید

امروزه مشاغل خانگی در تمامی کشورهای جهان نهادینه شده و افزایش طرفداران آن منجر به توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت شده است.

در حال حاضر ۱۵۰ کشور در سراسر جهان دارای قوانین مالکیت خانه هستند و آمریکا، چین، کانادا، استرالیا، ایتالیا و هند جزو کشورهای پیشرو در مالکیت خانه هستند.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، کمیته‌های نظارتی برای طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغال‌زایی از جمله تسهیلات بنگاه‌های خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان با حضور نمایندگانی از استان تهران تشکیل می‌شود. دستگاه‌های اجرایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری‌ها و بانک‌هایی که هزینه‌های موسسات اشتغال‌زایی را پرداخت می‌کنند، بر پروژه‌های دارای تسهیلات در محل نظارت خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا