اخبار اقتصاد ایران

آغاز حراج انبوه سکه از هفته آینده | سکه۱۴۰۳به بازار می‌آید+ عکس

با تصمیم بانک مرکزی تعداد روزهای حراج سکه از هفته آینده به سه روز (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه) افزایش و عرضه انبوه سکه آغاز می شود. همچنین برای رفع حباب تاریخی سکه پیش بینی می شود به زودی سکه های ۱۴۰۳ وارد بازار شوند.

افق میهن به نقل از تسنیم، قیمت طلا و ارز در روزهای اخیر به دلیل افزایش تنش های سیاسی در منطقه افزایش چشمگیری داشته است. رکورد جهانی طلا در کنار نوسانات ارزی مهمترین دلیل ثبت رکوردهای بالای قیمت طلا و به ویژه سکه است.

فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی معتقدند در روزهای پر نوسان و زمانی که اختلاف قیمت خرید و فروش سکه خیلی زیاد است، خرید انجام نشود. چرا که این روزها به دلیل حباب بالا هر لحظه امکان افت قیمت وجود دارد.

البته در روزهای گذشته این اتفاق افتاد، سکه از کانال ۵۶ میلیون تومان در کمتر از یک ساعت به کانال ۵۴ میلیون تومان بازگشت. این اتفاق پس از اعلام سیاست جدید بانک مرکزی در بازار سکه رخ داد.

بانک مرکزی در نظر دارد هر سال سکه های جدید با تاریخ معرفی کند. در گام اول سکه های جدید با تاریخ ۱۴۰۳ وارد بازار شود. اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که عرضه انبوه سکه ۱۴۰۳ به زودی در مرکز مبادلات آغاز می شود. سکه به تاریخ ۱۴۰۳ در تمام قطعات تمام، نیم و ربع سکه ضرب می شود و به زودی وارد بازار می شود.

در ادامه تصویر سکه های جدید با تاریخ ضرب ۱۴۰۳ را مشاهده می کنید.

همچنین از هفته آینده تعداد روزهای حراج سکه به ۳ روز (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) افزایش می یابد و عرضه گسترده سکه از طریق این مرکز انجام می شود. خریداران سکه می توانند از طریق مرکز مبادلات سکه خریداری کنند.

از ۱۳ اسفند در ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۲۴ مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده که در این مدت در مجموع ۳۸۸ هزار و ۴۷ قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. سهم ربع سکه ۲۰۷ هزار و ۱۴۹ قطعه، نیم سکه ۷۳ هزار و ۹۲۳ قطعه و سکه تمام ۱۰۶ هزار و ۹۷۵ قطعه است.

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع ۵ قطعه سکه می باشد. به گونه ای که می تواند ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع هر سه با هم باید بیش از ۵ قطعه نباشد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. به این معنی که متقاضیان می توانند برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه تنها یک بار قیمت تعیین کنند و تعداد سکه را تعیین کنند.

خاطرنشان می شود شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده بیست و ششم نیست و افرادی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا