بانک و بیمه

آغاز دوازدهمین حراج سکه از ساعت ۱۲ امروز+شرایط

به گزارش ایران تحلیل، دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران از ۲۰ فروردین ماه جاری لازم الاجرا است. اسفند ماه ۱۴۰۲ منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، دوازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز دوشنبه ۲۱ خرداد در ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

این مزایده از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir انجام می شود. موضوع حراج دوازدهم سکه بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه بانک مرکزی سال ۱۳۸۶ و بدون بسته بندی می باشد.

به گزارش تسنیم، تا کنون یازده مورد حراج سکه طلا در مرکز مبادلات ایران برگزار شده و در مجموع ۱۴۷ هزار و ۶۷۷ قطعه سکه طلا به متقاضیان حراج تعلق گرفته است. نسبت ربع سکه ۹۹,۰۰۰,۹۹۲ قطعه، نسبت نیم سکه ۲۱,۰۰۰,۷۷۲ قطعه و نسبت سکه تمام ۲۵,۰۰۰,۹۱۳ قطعه بوده است.

حداکثر ثبت سفارش

باید بگویم؛ در حراج دوازدهم سکه حداکثر سفارش و حجم خرید برای هر متقاضی در مجموع ۵ سکه می باشد بنابراین می تواند ۵ ربع سکه یا ۵ نیم سکه یا ۵ سکه تمام یا ترکیبی از هر سه اعم از سکه تمام، نیم سکه و. ربع سکه، مجموع هر سه با هم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

جلسه حراج از ساعت ۱۲:۰۰ شروع می شود و زمان ثبت سفارش از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰ می باشد. زمان نظارت و تخصیص از ساعت ۱۵ الی ۱۷ همان روز و نتایج مزایده ساعت ۱۷ اعلام می شود.

مزایده از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر اساس اولویت قیمت به موقع انجام می شود.

جزئیات بازپرداخت

لازم به ذکر است پرداخت تراکنش با استفاده از کارت هدیه، کارت نقدی، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم عودت وجه بر عهده متقاضی می باشد.

هیچ ارزشی ندارد؛ فرآیند بازپرداخت کیف پول برای واریزها از حساب های بانک ملی ایران در همان روز و برای سایر بانک ها ظرف ۴۸ ساعت انجام می شود.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه به برنامه تحویل سکه توجه کنند. شروع دوره تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از ۳۱ ژوئن آغاز می شود و تا ۹ جولای ادامه دارد. در این مدت شعب بانک فقط هزینه تحویل را دریافت می کنند. هزینه ارسال برای هر سکه تمام مدت ۳۰۰۰۰ تومان می باشد.

هرکسی که بین ۱۰ تا ۱۷ جولای درخواست دریافت سکه دارد باید علاوه بر هزینه تحویل، هزینه ذخیره سازی را نیز بپردازد. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه ۵۰۰۰۰ تومان به ازای هر قطعه سکه و به شعبه بانک واریز می شود. این هزینه شامل تعطیلات رسمی نیز می شود.

این مرکز مبادلاتی تاکید کرد: در صورت عدم دریافت سکه توسط مردم در مهلت مقرر برای تحویل سکه، تراکنش باطل می شود و پس از اعلام بانک تراکنش، پس از کسر هزینه خرید وجه به کیف پول خریدار عودت داده می شود. سایر هزینه های عملیاتی؛ در صورت ابطال معامله به دلیل عدم تماس خریدار با شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مدت زمان توافق شده، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت سفارش در سامانه منع می شود.

متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات مرکز بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا