طلا و ارز

آغاز ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ سکه ۲ میلیون تومان ارزان شد

به گزارش ایران تحلیل، با اعلام بانک مرکزی، سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی وارد بازار می شود، البته این بانک علاوه بر توزیع سکه جدید، قصد دارد سکه های ضرب شده قبلی را نیز معرفی کند.

معاملات شمش طلا از روز چهارشنبه در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران آغاز می شود. اعلام این دو سیاست جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه باعث شد روند افزایشی سریع قیمت طلا و سکه تغییر کند.

به گفته فعالان بازار سکه، پس از اعلام این خبر، قیمت سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت. و احتمالا در اواخر روز و با اعلام جزئیات بیشتر در مورد سکه های جدید، باید شاهد افت قیمت دیگری باشیم.

صبح امروز قیمت سکه در بازار تا ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود اما اکنون به ۳۲ میلیون تومان کاهش یافته است.

یکی از فروشندگان سکه در بازار گفت: هنوز خبر کامل به بازار نرسیده اما باعث کاهش قیمت نیز شد. احتمالاً در روزهای آینده قیمت ها حتی بیشتر کاهش پیدا می کند.

فعالان بازار طلا و سکه البته تاکید می کنند که منتظر اعلام بانک مرکزی در مورد ارز و سکه بوده اند! می گویند: هر زمان که نوسانات در بازار افزایش می یابد و قیمت ها آنچنان بالا می رود، بانک مرکزی دخالت می کند و این بار منتظر بانک مرکزی بودیم.

محمد کشتی آرای یکی از فعالان بازار طلا و جواهر نیز درباره تاثیر ورود سکه جدید توسط بانک مرکزی گفت: با اقدام جدید بانک مرکزی حباب سکه از بین می رود.

وی با تاکید بر اینکه باید حباب سکه کاهش یابد، تصریح کرد: از آنجایی که تقاضا در بازار زیاد بود اما متناسب با تقاضا، سکه در بازار وجود نداشت.

کشتی آرای درباره کاهش قیمت در بازار طلا و سکه پس از ابلاغ دستورالعمل جدید بانک مرکزی گفت: بستگی به کمیت و شرایط عرضه دارد. باید مشخص شود که بانک مرکزی چگونه سکه را معرفی می کند.








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا