اخبار اقتصاد ایران

آغاز سومین مرحله طرح فجرانه از ۲۰ فروردین | فروش ۷۸ هزار میلیارد تومان در ۵۲ روز

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مرحله سوم واریز یارانه مضاعف فجرانه ۲۰ فروردین انجام می شود، گفت: در ۲ اجرای این طرح بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سفره مردم هدایت شده است.

ایران تحلیل، سید رضا یحیوی درباره اجرای طرح فجران (کاتالوگ الکترونیکی) گفت: فاز سوم طرح فجران از بیستم فروردین ماه شروع می شود و مردم تا ۱۸ فروردین آنها این فرصت را دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه روند خرید از فروشگاه های اینترنتی با استفاده از کالابرگ در اسفندماه با استقبال خوبی مواجه شد، افزود: مردم به راحتی با استفاده از فروشگاه های متصل به طرح کالابرگ الکترونیک، خرید خود را از اسنپ مارکت و دیجی کالا انجام دادند و بسته های خود را دریافت کردند. از طریق پیک به درب منزل تحویل داده شدند.

مشاور معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه درباره میزان قبولی طرح فجران کالابرگ گفت: در دوره نخست وزیری طرح فجران کالابرگ بیش از ۸۷ درصد مردم از یارانه مضاعف استفاده می کردند. در مرحله بعدی که مربوط به اسفند در این ماه این مشارکت به ۷۵ درصد رسید و دلیل کاهش آن نیز اشتغال مردم به خریدهای نوروزی و سفرهای نوروزی بود.

یحیوی تاکید کرد: در این مدت استقبال دهک های درآمدی جامعه از این طرح به بیش از ۸۸ درصد رسیده است که نشان می دهد دولت سیزدهم به طور کامل به اهداف خود یعنی ارتقای امنیت غذایی دهک های کم درآمد عمل کرده است.

وی تاکید کرد: وقتی از استقبال ۹۰ درصدی یک پروژه صحبت می کنیم؛ یعنی توسعه پروژه عالی بوده و دسترسی مردم به فروشگاه تا سطح روستاها امکان پذیر بوده است. ۷۸ هزار میلیارد تومان در ۵۲ روز سر سفره مردم تشکیل شده و در کنار آن تولید داخلی رونق گرفته و کارخانجات مواد غذایی نیز توانسته اند تولید خود را افزایش دهند.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر این رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم و فروشگاه داران نسبت به خرید اعتباری شکل گرفته که این نیز از دستاوردهای مهم دولت است.

یحیوی گفت: طرح فجران یک برنامه سه ماهه است که دولت منابع خود را برای این سه ماه تامین کرده است که اگر قرار باشد این مسیر ادامه پیدا کند قطعا در دولت مطرح و سپس ابلاغ می شود تا مردم هم باشند. در این باره اطلاع داده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا