اخبار اقتصاد ایران

آغاز ششمین عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه با شرایط جدید+جدول قیمت قطعی

ثبت نام کنندگان فاز اول خودروهای وارداتی از هم اکنون به مدت سه روز (تا پایان روز جمعه ۱ دی ماه) می توانند برای ثبت نام و انتخاب تنها یک خودرو از بین این سه خودروی عرضه شده در ششمین دوره خودروهای وارداتی دارای مجوز اقدام کنند.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت نام این خودروها در اسفند ماه گذشته با مسدود کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب پروکسی خود، از امروز (چهارشنبه) تا پایان روز جمعه (۱۰) اقدام و مقرر شد. دی ماه) برای انتخاب تنها یک خودرو از بین سه مدل خودروی ارائه شده در ششمین دوره خودروهای وارداتی دارای مجوز، مهلت دارند.

این در حالی است که در پنج مرحله قبلی فروش خودروهای وارداتی، متقاضیان این امکان را داشتند که با توجه به تنوع خودروهای عرضه شده، سه اولویت را از بین خودروها انتخاب کنند؛ اما این دور عرضه خودرو به دلیل مازاد عرضه و عدم تکمیل ظرفیت های موجود اجرایی شده و تنها سه خودرو عرضه شده و مشتری می تواند یک خودرو را انتخاب کند.

این دوره عرضه خودروهای وارداتی، ششمین دور ثبت نام خودروهای وارداتی (در قالب هفتمین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی) است که در آن سه محصول جتا VS5 و جتا VS7 (ماموت خودرو) و زوتی DL5 (پارس خودرو) ) یک قیمت ثابت در نقاط ورودی داشته باشید. برای متقاضیان فراهم شده است.

همچنین کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی که در مرحله اول و دوم فروش یکپارچه خودروهای داخلی ثبت نام کرده اند اما مهلت تحویل خودروهای آنها در فصول آینده یا همان ۱۴۰۳ تعیین شده است و تاکنون نه قراردادی بسته اند و نه پولی به حساب شرکت های خودروسازی واریز کرده اند. ، می توانند برای ثبت نام خودروهای وارداتی در این دور فروش اقدام کنند.

قابل ذکر است که طبیعتا متقاضیانی که در این طرح ثبت نام می کنند به صورت سیستمی از طرح خود در سامانه ثبت نام خودروهای داخلی یا وارداتی انصراف می دهند و دو حالت پیش می آید:

در صورت تخصیص خودروی وارداتی، اولویت های اعلام شده قبلی لغو و از کلیه سامانه های مذکور حذف خواهند شد. اما در صورت عدم تخصیص خودرو، اولویت قبلی در سیستم قبلی به قوت خود باقی خواهد ماند.

شایان ذکر است در این دوره نیز ثبت نام جدیدی انجام نخواهد شد.

همچنین شایان ذکر است قیمت خودروها ثابت و در مبادی ورودی می باشد و هزینه ها و هزینه های معمول قانونی پس از ترخیص به قیمت نهایی اضافه می شود که با صدور فاکتور نهایی تایید می شود.

عدم واریز وجه در مدت پنج روز پس از دعوت به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

شایان ذکر است با توجه به قطعی بودن نوع فروش، شرکت های واردکننده باید طبق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی ظرف مدت یک ماه در محل آخرین پس از تکمیل پرداخت؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و غیره، قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا