آغاز شمارهگذاری خودروهای پلاک موقت در منطقه آزاد انزلی؛ ابهامات و چالشهای دستورالعمل فراجا
شماره گذاری اتومبیل های پلاک موقت در منطقه آزاد آنزالی آغاز شد ، اما این طرح دارای ابهاماتی است که طبق دستورالعمل پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند نگرانی های شهروندان را ایجاد کند.
براساس بانک اطلاعاتی اطلاعات Diarmirza ، سید تیمور حسینی امروز ، سه شنبه ، ۲ نفر از این ماشین یکی از امکانات ویژه و جذاب بود که با زندگی همه مردم برای پرده برداری و راه اندازی وسایل نقلیه با یک صفحه مجوز موقت همراه بود و ابراز رضایت می دادیم که می توانیم سهم کمی در نوع خودرو در کشور داشته باشیم.
سعید سیمیاری در گزارشی ، سرتیپ سیدر تیمور حسینی ، گرچه کرمانشاهی ، اما با گیلانی ها آشنا است. وی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در سالهای ۴-۵ بود و عملکرد وی در آن زمان ، به ویژه در ترتیب ترافیک در رشت ، یکی از موفق ترین دوره های ترافیکی در مرکز گیلان است. وی همچنین برای دومین بار در سالهای ۱ تا ۲ رئیس دانشکده علوم و فناوری بود و رئیس پلیس جاده بزرگ تهران بین ۱ تا ۲ سال بود.
بسیاری از مردم کیفیت بالای اتومبیل های خانگی را در مقایسه با اتومبیل های وارداتی ، سهم بالای اتومبیل های خانگی در حوادث جاده ای و محیط زیست محیط زیست به دلیل مصرف زیاد سوخت به یاد می آورند. بنابراین ، نظرات فنی و متخصص وی همیشه مورد توجه افکار عمومی بوده است.
فرمانده سید تیمور حسینی ، با حضور در منطقه آزاد انزالی ، تأکید کرد: شعاع اتومبیل های پلاک موقت و مناطق آزاد نیاز به اصلاح قانونی دارد و دولت این موضوع را دنبال می کند.
به گفته وی ، این روند باید از مسیر مجمع مشورتی اسلامی پیگیری شود تا اصلاحات لازم را انجام دهد. وی گفت: “ما همچنین این مسئله را دنبال می کنیم و فرمانداران حوزه مناطق آزاد از جمله گیلان می توانند این مسئله را از طریق نمایندگان استانی دنبال کنند تا این اصلاحات در اسرع وقت حاصل شود.”
رئیس پلیس رحجا گفت: “پلاک موقت مناطق آزاد به گونه ای است که می توان دو سال خودرو را وارد کرد و این تا ۵ سال قابل تجدید خواهد بود.”
حسینی همچنین از پلیس جاده گیلان خواست تا یکنواختی کامل صفحات صادر شده در منطقه آزاد آنزالی را تکمیل کند.
با این حال ، اجرای این طرح ، طبق دستورالعمل پلیس راهنمایی و رانندگی ، ابهاماتی دارد که می تواند نگرانی های شهروندان را ایجاد کند. مهمترین نگرانی این است که این رویداد مهم و مهم فاقد حمایت کابینه است. به عنوان مثال ، در بند ۲ این دستورالعمل: “اعتبار پلاک موقت براساس تاریخ اعتبار اسناد گمرک برای حداکثر دو سال است و طبق گفته سازمان منطقه ای ، می توان آن را تا دو سال تجدید کرد.»
اما نگرانی اصلی در اینجا است ؛ فرض کنید یک ماشین خریداری شده و در آینده شخص دیگری به عنوان افسر پلیس راهنمایی و رانندگی منصوب می شود. اگر او متوجه شود که واردات خودرو با پلاک موقت دیگر طرفدار اقتصاد کشور نیست ، ممکن است تصمیم بگیرد که روند کار را متوقف کند. یا سناریوی دیگر این است که شخص در کشور از دادگاه عدالت اداری شکایت می کند تا به این دستورالعمل رای دهد. از آنجا که این دستورالعمل از کابینه پشتیبانی نمی کند ، ممکن است حکم برای خروج اتومبیل از مناطق رایگان و عدم ثبت مجوزها صادر شود. در این شرایط ، ضمانت منافع مردم و خریداران خودرو با پلاک موقت در منطقه آزاد آنزالی چیست؟
بند ۲ دستورالعمل نیز تأکید می کند: “وسایل نقلیه موقت از منطقه آزاد و ترافیک آنها در سرزمین اصلی تحت هر عنوان ممنوع است و این اتومبیل ها مشمول مرخصی سالانه نیستند.. »
ابهام دیگر مربوط به همین بند است. شعاع اتومبیل های پلاک موقت در آنزالی مشخص نشده است. در کیش ، از آنجا که این یک منطقه جزیره است ، کار واضح است ، اما در آنزالی فقط به معنای سازمان منطقه آزاد یا شعاع حداکثر ۵ کیلومتر است؟ بنابراین ، استاندارد ترافیک در گیلان و منطقه آزاد آنزالی مشخص نیست.
دستورالعمل ها نیز در بند ۲ بیان شده است: “تمدید خدمات شماره گذاری با پلاک موقت وسایل نقلیه ورودی موقت منوط به پرداخت پلاک در برابر قانون و سایر وظایف منطقه خواهد بود.. »
یکی از مهمترین ابهامات این بند ، میزان تمدید مجوز است. این نرخ و دوره پرداخت آن کاملاً نامشخص است. در اینجا ، سازمان منطقه آزاد آنزالی باید میزان تمدید مجوز را تعیین کند و اعلام کند که افزایش سالانه چقدر است ، خواه این افزایش سینوسی باشد و حداقل نرخ عوارض برای یک دوره پنج ساله چقدر است؟ همچنین باید مشخص شود که چگونه ارزش خودروهای وارداتی برای افزایش درصد در تمدید مجوز چگونه خواهد بود.
در اینجا یک سؤال مهم وجود دارد: میزان عوارض ورود اتومبیل بر اساس حجم موتور چقدر خواهد بود؟ خوشبختانه ، در این دستورالعمل هیچ محدودیتی برای واردات خودروهای با حجم بالا وجود ندارد. از آنجا که در گذشته ، واردات اتومبیل با پلاک منطقه آزاد Anzali برای موتورهای بالاتر از ۵ سی سی ممنوع بود و فقط تعداد محدودی از اتومبیل های تویوتا هیلوکس با حجم بالا نیز به عنوان ماشین تعریف می شدند ، نه یک ماشین مسافری.
منشأ این دستورالعمل ها ، گرچه مثبت و مفید است ، اما مشکلاتی از قبیل منشأ ارز ، ثبت آماری و غیره را برای واردکنندگان و علاقه مندان به اتومبیل های با کیفیت ، ارزان تر یا لوکس از بین می برد ، اما در برخی موارد مبهم است و فاقد شفافیت است. فقدان وضوح کابینه همچنین ممکن است نگرانی خریداران و نگرانی در مورد آینده اتومبیل های موقت در آنزالی را ایجاد کند.
در حال حاضر ، بسیاری از شهروندان و فعالان اقتصادی بخش خودرو که تمایل به وارد کردن اتومبیل به دلیل واردات وسایل نقلیه دارند و مشتاق رانندگی با اتومبیل های با کیفیت بالا اروپایی و آمریکایی هستند ، با این برنامه روبرو هستند که شرکت های داخلی چین پس از دو خودروساز بزرگ و در این شرایط بازار را به دست گرفته اند. بنابراین ، شرکت هایی که قصد وارد کردن خودروها را دارند ، باید قبل از اقدام ، زیرساخت های تعمیر مناسب را ارائه دهند و بستر ارائه خدمات مطلوب را برای شرکت های معتبر ارائه دهند.
بنابراین ، بسیاری بر این باورند که این مراسم باشکوه در خالی از حضور نهایی مصرف کننده برگزار شده است و منافع مردم ممکن است به ویژه پس از اعتبار مجوزها در معرض خطر باشد. در کشورهای اروپایی ، بر خلاف ایران ، اتومبیل های کاربردی از اهمیت زیادی برخوردار نیستند و ممکن است مصرف کننده برای دستیابی به مزایای حداقل مجبور به پایان دادن به کشور شود.
سرانجام ، همه اینها و اگر سؤالات و سؤالات ، همراه با دستورالعمل های با هدف تحول چشم انداز بصری ، ارتقاء کیفیت زندگی و رفاه مردم این استان شمالی ، پاسخ خود را با گذشت زمان پیدا می کنند.