اخبار اقتصاد ایران

آغاز عرضه گسترده گوشت منجمد گوسفندی از فردا/ هرکیلو چند؟ :: ایران تحلیل

رئیس شورای تامین کنندگان امور دام از عرضه گسترده گوشت گوسفندی منجمد از فردا در کشور خبر داد.

به گزارش ایران تحلیل، منصور پوریان افزود: از اواسط هفته گذشته توزیع گسترده گوشت گوساله منجمد در حال انجام است و از ابتدا اسفند عرضه بزرگ گوشت گوسفند منجمد آغاز شد.

وی قیمت گوشت گوساله منجمد وارداتی را ۲۸۵ هزار تومان و گوسفند را ۲۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش عرضه گوشت وارداتی، شاهد کاهش قیمت در بازار گوشت داخلی هستیم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم وارداتی و در برخی موارد بیشتر از این رقم خبر داد و گفت: با توجه به شرایط عرضه گوشت های وارداتی و زایش مناسب در پاییز و زمستان، دام زنده در سطح وسیعی در دسترس است. مزارع، که این امر منجر به کاهش تقاضا برای خرید بره نر در بازار شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: توزیع روزانه و مستمر گوشت گرم و منجمد وارداتی منجر به دی بر اساس گزارش اعلامی مرکز آمار، شاهد کاهش کشتار جمعیت دام کشور خواهیم بود، بنابراین پیش بینی می شود در اسفند روند کاهشی قیمت ها در بازار ادامه خواهد داشت.

وی از نگهداری مناسب ۱۰ هزار تن گوشت منجمد در سردخانه ها خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، محموله ۴۰ هزار تنی گوشت منجمد تا قبل از ماه مبارک رمضان و نوروز وارد کشور می شود که باعث شده قیمت گوشت داخلی نزدیک به قیمت واقعی بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا