«آغاز عصری تازه در سفرهای لوکس» با ون جدید مرسدس بنز
این هفته در دنیای خودرو: ایده های بنز برای ون لوکس سال آینده ، یک ماشین الکتریکی تویوتا ساخته شده با چینی ها و چینی ها ، نسل جدید سدان لکسوس با موتورهای برقی و مدل های جدید فولکس واگن با همکاری کارخانه های چینی تولید شده است.
ون لوکس بنز
مرسدس -بنز یک ون لوکس را در نمایشگاه موتور مفهومی شانگهای نشان داد که سال آینده منتشر می شود. مدیران مرسدس -بنز می گویند که این خودرو “عصر جدید” در سفرهای لوکس خواهد بود.
مفهوم Vision V بر روی سکوی جدیدی ساخته شده است که با آن نسل بعدی مرسدس -بنز ون تولید می شود. با استفاده از این پلتفرم می توانید وانتهای برقی و بنزینی را در ابعاد مختلف تولید کنید و بنز می گوید اتومبیل های برقی می توانند هر بار ۵ کیلومتر حرکت کنند.
دید او ظاهری تازه از جبهه مرسدس -بنز نشان می دهد. در این مدل ، پنجره جلوی دائمی بنز با نوارهای سبک شکل می گیرد و ستاره کارخانه سه استار روی کاپوت درخشان است. چراغ عقب نیز قاب با بیش از ۳ لامپ سه بعدی است.
قسمت عقب ون به یک اتاق خصوصی لوکس تبدیل شده است که با ترکیبی از چرم چرمی و چوب طبیعی تزئین شده است. صندلی های عقب کاملاً مسطح هستند. بین دو صندلی ، یک صفحه لمسی وجود دارد که با استفاده از آن می توان ویژگی های خودرو را کنترل کرد. از کنسول میانی یک میز تاشو با یک صفحه شطرنج بیرون می آید و مهره های بازی در کابینت های چوبی و شیشه ای در کنار صندلی ها قرار دارند.
Vision دارای صفحه نمایش ۵ -inch با تکامل بالا است که در هنگام استفاده از کف خودرو تجمع می یابد. شیشه را می توان با فشار یک دکمه نیز فشار داد. به گفته مرسدس ، هفت پروژکتور در پشت بام و کف دستگاه تصاویر را روی شیشه مات پخش می کنند تا یک “فضای دیجیتالی 2Degree” برای سرنشینان ایجاد کنند. سیستم صوتی این خودرو همچنین از ۴ بلندگو صدای سه بعدی پخش می کند.
سقف بینایی آن دارای تابلوهای خورشیدی است که بخشی از برق خودرو را تأمین می کند. بنز می گوید این پانل ها می توانند در کشورهایی با آفتاب زیاد مانند اسپانیا ، مانند اسپانیا ، برق ایجاد کنند.
بازار ون لوکس یک بازار کوچک اما پرسود است. استقبال خریداران چینی به رونق بازار کمک کرده است و مرسدس -بنز امیدوار است علاوه بر چین در بازارهای ایالات متحده و اروپا ، فروش این مدل ها را نیز گسترش دهد.
علاوه بر مفهوم ویژن ، مرسدس -بنز همچنین از نسخه طولانی تری از CLA در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد که برای بازار چین طراحی شده است.
این مدل ها به عنوان بزرگترین فروش بازار مرسدس -بنز در چین در سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است. رقابت شدید و کاهش تقاضا برای ماشین های برقی دلایل اصلی این کاهش بوده است. با این حال ، Colonius مدیرعامل مرسدس -بنز می گوید هنوز فرصت زیادی برای رشد در چین وجود دارد.
تویوتا برای چین
تویوتا یک سدان جدید را به محصولات خود در چین اضافه کرد تا مدل های برقی بیشتری را در چین راه اندازی کند. ماشین ساز ژاپنی از این مدل جدید ، BZ7 در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد و سال آینده آن را راه اندازی می کند.
BZ7 با همکاری کارخانه GAC ، یک شریک چینی تویوتا طراحی شده است. این اولین دستگاهی است که توسط این دو کارخانه طراحی شده است و به گفته تویوتا ، ترکیبی از فناوری های کیفیت ساخته شده ژاپنی و پیشرفته چینی است.
BZ7 بیش از پنج متر طول دارد و همان اتومبیل های گران قیمت و مجلل مانند Tesla Model S و Mercedes -Benz EQE است ، اما رسانه ها گزارش داده اند که ارزانترین مدل آن ۶۰۰۰ یوان (حدود ۶۰۰۰ دلار) است.
تویوتا جزئیات فنی BZ7 را اعلام نکرده است و فقط مشخص است که سیستم عامل توسط شرکت چینی هواوی ساخته شده است.
شرکت تابعه لوکس تویوتا ، لکسوس ، همچنین نسل جدید ES را در نمایشگاه شانگهای به نمایش گذاشت. این ماشین برای اولین بار تولید می شود و سال آینده منتشر می شود.
دو مدل برقی از نسل جدید ES تولید می شود. مدل ضعیف ۲ اسب بخار دارد و هر بار ۵ کیلومتر حرکت می کند. مدل قوی تر دارای دو موتور الکتریکی است که در مجموع ۲ اسب بخار تولید می کند و صفر تا ۵ کیلومتر در ساعت است.
لکسوس قرار است به ترتیب دو مدل ترکیبی برقی ES در بازار اروپا به ترتیب ۱ و ۲ اسب بخار راه اندازی شود.
ابعاد نسل جدید ES از مدل قبلی بزرگتر شده و به طول ۱.۵ متر رسیده است. شکل یک ماشین خطی نسبت به نسل قبلی اسپرت تر است و پنجره جلوی آن شبیه به مدل RZ ، شاسی برقی لکسوس است.
طراحی اتاق ES ساده است. دکمه های موجود در داشبورد در حالت خاموش پنهان شده و با روشن شدن ماشین ظاهر می شوند. فضای داخلی مخصوصاً برای سرنشینان عقب افزایش یافته است. صندلی های عقب گرم و ماساژور هستند و می توان آن را خوابید.
تویوتا بزرگترین سازنده اتومبیل در جهان از نظر حجم فروش است. این شرکت بیش از شش دهه در بازار چین بوده و بیش از ۵ میلیون اتومبیل در کشور فروخته است. فروش تویوتا در چین در سال گذشته ۴.۹ درصد کاهش یافت و به یک میلیون و ۶۰۰۰ واحد رسید.
فولکس واگن
فولکس واگن از سه مدل جدید طراحی شده برای بازار چین رونمایی کرد. این کارخانه امیدوار است که با این مدل ها ، سهم از دست رفته خود را از بزرگترین بازار خودروهای جهان پس بگیرد که با همکاری شرکای چینی این شرکت تولید می شود.
مدل شناسه. Aura یک سدان برقی است که با همکاری کارخانه FAW تولید می شود. این اولین مدلی است که از پلت فرم جدید Volkswagen CMP که برای بازار چین طراحی شده است استفاده می کند. فولکس واگن می گوید این پلتفرم ۵ ٪ هزینه تولید را کاهش می دهد و مدل های ارزان تر را امکان پذیر می کند.
مدل بعدی به نام شناسه. ERA یک شاسی بزرگ است که با همکاری SAIC تولید می شود. دارای سه ردیف صندلی و پیشرانه آن ترکیبی برقی است. فولکس واگن می گوید شناسه. ERA به باتری متهم شده است و مخزن کامل می تواند بیش از هزار کیلومتر حرکت کند.
مدل شناسه فولکس واگن. او EVO را با دیگر شریک چینی خود JAC می سازد. این شاسی برقی طراحی شده برای جوانان ، این شاسی های برقی به گونه ای طراحی شده است که فناوری هایی را که فولکس واگن از کارخانه چینی دیگری به نام XPANG گرفته است ، ساخته است.
فولکس واگن می گوید هر سه مدل جدید به بازار عرضه می شوند. اتومبیل های دارای این سیستم می توانند مسیر را بدون نیاز به راننده تغییر داده و از سایر اتومبیل ها پیشی بگیرند.
این سه مدل بخشی از برنامه فولکس واگن برای بیش از سی مدل جدید در چین تا پایان سال است.
فولکس واگن زمانی بهترین خودروساز فروشنده در چین بود ، اما اکنون او این عنوان را به BYD واگذار کرده است. فروش این کارخانه در سال گذشته با ۲.۹ درصد به کمتر از دو میلیون و ۶۰۰۰ واحد کاهش یافت. سهم این شرکت از بازار چین نیز از ۲ ٪ در سال به ۴.۹ درصد در سال کاهش یافته است.
آئودی ، یک شرکت تابعه لوکس از گروه خودروهای فولکس واگن ، از اولین مدل محصولات الکتریکی جدید خود در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد.
سری محصولات جدید آئودی با یک آرم جدید در چین به بازار عرضه می شود. این آرم به جای چهار حلقه مداوم ، نام آئودی را در حروف بزرگ نشان می دهد. اولین مدل این سری E5 Sport است. این خودرو با همکاری SAIC ساخته شده و ارزان تر از مدل های معمولی آئودی است.
مدل های مختلف E5 در دسترس خواهد بود. قدرتمندترین مدل دارای یک مدل ۶ اسب بخار است و صفر تا ۵ کیلومتر در ساعت است. این مدل هر بار ۵ کیلومتر حرکت می کند.
با استفاده از سنسورهای لیزر با سنسورهای لیزر ، دستیار هوش مصنوعی ۴ -اینچ و با سنسورهای لیزر ، از جمله فن آوری های ارائه شده در مدل جدید آئودی است.
Audi E5 تابستان امسال منتشر می شود. علاوه بر E5 ، آئودی از چهار مدل دیگر در شانگهای رونمایی کرد که برای بازار چین تغییر یافته و صندلی عقب آنها جادارتر است.
مانند فولکس واگن در چین ، آئودی تحت فشار خودروسازان خانگی است که اتومبیل های لوکس را با قیمت پایین تر می فروشند. آئودی اعلام کرده است که بیست مدل جدید را برای افزایش فروش در دو سال آینده راه اندازی می کند.
منبع: بی بی سی