اخبار اقتصاد ایران

آغاز عملیات اجرایی طرح نجما در لاهیجان و پروژه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت روستای داخل آستانه اشرفیه

یدالله حسنی مریان مدیر ارتباطات منطقه گیلان اعلام کرد: روستای درن یکی از دهستان های آستانه اشرفیه از جمله روستاهای مجهز به اینترنت پرسرعت FTTH در استان گیلان است.

ایران تحلیل، عملیات اجرا و خاکبرداری در روستای آستانه اشرفیه برای ایجاد اینترنت پرسرعت بر روی بستر فیبر نوری و جلوگیری از سرقت گسترده کابل های مسی برای مشترکین این روستا آغاز شده است.

روستای دهن از توابع شهرستان آستانه اشرفیه و از روستاهای مجهز به اینترنت پرسرعت FTTH در استان گیلان می باشد.

یدالله حسنی مریان مدیر مخابرات منطقه گیلان با اعلام خبر تجهیز روستای آستانه اشرفیه به زیرساخت فیبر نوری گفت: افزایش کیفیت شبکه مخابراتی و توسعه زیرساخت های ارتباطی از جمله عوامل موثر در توسعه استان

حسنی ادامه داد: در این زمینه مخابرات گیلان به صورت مستمر در حال برنامه ریزی بوده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی روند اجرای طرح توسعه فیبر نوری در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و برای جلوگیری از سرقت گسترده کابل های مسی در اکثر شهرهای استان و در روستاها اجرا می شود. در این مناطق زیرساخت فیبر نوری ایجاد شده است که امکان دریافت خدمات مخابراتی بر اساس فیبر نوری برای شهروندان عزیز و روستاییان عزیز استان فراهم خواهد شد.

مدیر ارتباطات منطقه گیلان در پایان از همکاری دهیاران، شورا و مردم خونگرم دهستانی که در کلنگ زنی حدود ۵ هزار متر برای اجرای این پروژه کمک کردند تشکر کرد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه نجما در شهرستان لاهیجان

اجرای طرح نجما در شهرستان لاهیجان با بازدید معاون بازرگانی و امور مشتریان، معاون شبکه مخابرات منطقه گیلان و رئیس اداره مخابرات شهرستان لاهیجان آغاز شد.

یدالله حسنی مریان مدیر مخابرات منطقه گیلان با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه ارتباطات فیبر نوری و بهره مندی مشتریان شهرستان لاهیجان است.

وی ادامه داد: حوزه ارتباطات اندکی از روند رشد حوزه ارتباطات جهانی را رها کرده و بر حمایت از شرکت های مخابراتی با توجه به اکوسیستم های دیجیتال تاکید کرد.

حسنی در ادامه افزود: پایه گذاری شبکه های ارتباطی و ارتقای کیفیت شبکه های مخابراتی در حوزه ارتباطی شهرستان لاهیجان در راستای اجرای طرح نجما انجام شده است و این پروژه در حال حاضر حدود ۷ کیلومتر از شهر لاهیجان فاصله دارد. ورودی شهر لاهیجان میدان شیخ زاهد به میدان بسیج که گلستان ها را شامل می شود. شامل زوج و فرد و خیابان های شیخ زاهد، بعث و خزر می باشد.

وی در پایان گفت: با اجرای طرح نجما در شهرستان لاهیجان، شهروندان عزیز به زودی از اینترنت پرسرعت فیبر نوری بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا