اخبار اقتصاد ایران

آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در سه شهر خراسان رضوی :: افق میهن

در ادامه طرح توسعه فیبر نوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، اجرای این طرح در شهرهای بردسکن، کاریز و صالح آباد در استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش افق میهن، پروژه فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرهای بردسکن، کاریز و صالح آباد در استان خراسان رضوی آغاز به کار کرد، به طوری که در مجموع، پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در ۷۰ شهر واگذار شده به ایرانسل در سال ۱۳۹۰ آغاز شد. برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تکمیل است.

بر این اساس پروژه های فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان بردسکن با اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال و به طول ۱۵ کیلومتر در شهرستان کاریز با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال و به طول ۵.۵ کیلومتر و در شهرستان صالح آباد با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال و به طول ۴ کیلومتر آغاز شده است. پس از انجام عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، مردم و مشاغل می توانند با ارسال درخواست از اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل در این شهرها بهره مند شوند. این میزان الیاف در این سه شهرستان جمعیتی بالغ بر ۸۵۰۰ خانوار بردسکن، ۲۸۰۰ خانوار در کاریز و ۲۲۰۰ خانوار در صالح آباد را پوشش می دهد.

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت ایرانسل مبتنی بر فیبر نوری طی مراسمی توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد. در این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری که به سرویس «فیبر به منازل و مشاغل (FTTx)» معروف است در قالب «طرح ملی منازل و مشاغل فیبر نوری» و بابل در استان مازندران به بهره برداری رسید. اولین شهر ایرانسل این سرویس را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان بابل در استان مازندران با حضور وزیر ارتباطات وقت تکمیل شد.

ایرانسل همچنین در تیرماه ۱۴۰۳ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق به افتتاح سرویس فیبر نوری پرو (FTTX Pro) شد و با انجام تست سرعت، با ثبت یک عدد، بالاترین سرعت اینترنت در شبکه فیبر نوری ایرانسل را به خود اختصاص داد. بالاتر از ۸ گیگابیت در ثانیه رونمایی کند

ایرانسل در مرداد در سال ۱۴۰۲ موافقتنامه مجوز شبکه و خدمات ارتباطی یکپارچه (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت دریافت کرد. ایرانسل با دریافت این مجوز رسما به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباط ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی مشمول تاییدیه فوق پیوست. پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در مجموع در ۷۰ شهر کشور از جمله ماهدشت، کمال شهر و محمد شهر از استان البرز، تبریز از استان آذربایجان شرقی، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیلم، بندر دیر. ، خورموج، برازجان و گناوه از استان بوشهر، چهاردانگه، گلستان، اندیشه، شهریار، کهریزک، شهیدشهر، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، سبزوار، بردسکن، کاریز و صالح آباد از استان خراسان، رضوی، شاهرود، دامغان، گرمسار، میامی و مهدیشهر از استان سمنان. اردکان، شیراز، صدرا، مارودشت، اقلید، جهرم، داراب، فسا و نورآباد ممسنی از استان فارس، آستارا از استان گیلان، امیرکلا، بابل، جویبار و قائم شهر از استان مازندران، دلیجان، اراک و خمین از استان مرکزی، خمینی شهر، داران و نجف آباد از استان اصفهان، شوش، آبادان، خرمشهر، کوت عبدالله از استان خوزستان، قیدار، خرمدره و زنجان از استان زنجان، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین زهرا و اقبالیه از استان قزوین، یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و چرام از قز. استان کهگیلویه و بویراحمد، خرم آباد از استان لرستان و ابوموسی و بستک از استان هرمزگان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا