فناوری

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری دامغان به همت آسیاتک

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

آسیاتک به توسعه خود ادامه می دهد پروژه فیبر نوری خود در استان سمنان، عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری (FTTX) در شهرستان دامغان.

به گزارش روابط عمومی آسیاتک، این پروژه قرار است با ۶۰ کیلومتر حفاری، دسترسی بیش از ۲۰ هزار خانوار شهرستان دامغان به شبکه فیبر نوری را فراهم کند.

بر اساس برآوردهای انجام شده، عملیات حفاری فیبر نوری آسیاتک در دامغان تا ۶ ماه آینده به پایان می رسد. با پایان عملیات فیبر نوری در این شهر، آسیاتک ارائه خدمات فیبر نوری به شهروندان دامغانی را آغاز می کند تا مشترکین دومین شهر بزرگ استان سمنان از پیشرفته ترین فناوری اینترنت ثابت دنیا بهره مند شوند و تجربه کنند. سرعت چند صد مگابیت

۲۰ هزار خانوار دامغانی به اینترنت فیبر نوری دسترسی دارند

آسیاتک پیش از این اجرای فیبر نوری را در شهرستان مهدیشهر استان سمنان آغاز کرده بود و در نظر دارد ۱۶۹ هزار خانوار در استان سمنان را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد. طرح توسعه فیبر نوری آسیاتک در این استان به زودی در دو شهر سمنان و گرمسار پیگیری می شود.

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری دامغان با کمک آسیاتک

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۴ برای دسترسی ۲۰ میلیون خانوار ایرانی به شبکه فیبر نوری تکمیل شود. به همین منظور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ اپراتور اینترنتی را تعیین کرده است که با تقسیم شهرها و استان های مختلف، هر یک از این اپراتورها در حوزه ای خاص به توسعه فیبر نوری می پردازند.

اگرچه طبق تکلیف قانونی، آسیاتک باید ۱.۵ میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد، اما این اپراتور ظرفیت های خود را برای رسیدن به چهار میلیون خانوار توسعه و فعال کرده است.

آسیاتک از مهر ۱۴۰۱ این پروژه را به عنوان اولین بخش در شهرستان چالوس استان مازندران آغاز کرد و اکنون در ده ها شهر دیگر در حال توسعه فیبر نوری است.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد، سایت اینترنتی از وب سایت رسمی آسیاتک دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا