اخبار اقتصاد ایران

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای خورموج و قائمشهر :: ایران تحلیل

در ادامه طرح توسعه فیبر نوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در شهرهای خورموج و قائم شهر آغاز شده است.

به گزارش ایران تحلیل، طرح فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان قائم شهر استان مازندران و شهرستان خورموج استان بوشهر آغاز شده است به طوری که در مجموع پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در ۵۹ شهر در حال تکمیل است.

بر این اساس پروژه های فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان قائم شهر با اعتباری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد ریال و به طول ۸۹ کیلومتر و در شهرستان خورموج با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال و به طول ۲۱ کیلومتر آغاز شده است. . پس از انجام عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، مردم و مشاغل می توانند با ارسال درخواست از اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل در شهرهای قائم شهر و خورموج بهره مند شوند.

آغاز عملیات فیبر نوری در شهرستان قائم شهر در قالب قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند شهرستان قائم شهر مورخ ۲۷ می باشد. فروردین ۱۴۰۳ طی جلسه ای در ساختمان مرکزی ایرانسل و با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، فرماندار قائم شهر و شهردار وقت قائم شهر به امضای طرفین رسید.

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت ایرانسل مبتنی بر فیبر نوری طی مراسمی توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد. در این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری که به سرویس «فیبر به منازل و مشاغل (FTTx)» معروف است در قالب «طرح ملی منازل و مشاغل فیبر نوری» و بابل در استان مازندران به بهره برداری رسید. اولین شهر ایرانسل این سرویس را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان بابل در استان مازندران با حضور وزیر ارتباطات تکمیل شد.

ایرانسل در مرداد همچنین در سال ۱۴۰۲ مجوز یکپارچه خدمات شبکه و ارتباطات (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. ایرانسل با دریافت این مجوز رسما به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباط ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی مشمول تاییدیه فوق پیوست. با آغاز عملیات فیبر نوری در شهرهای خورموج و قائم شهر، پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در بیش از ۵۹ شهر کشور از جمله خمینی شهر، داران، فریدن و نجف آباد از استان اصفهان، کرج، ماهدشت، کمال شهر و محمد. شهر از استان البرز. تبریز از استان آذربایجان شرقی، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیر، برازجان، دشتستان، خورموج، دشتی و گناوه از استان بوشهر، اسلامشهر، چهاردانگه، گلستان، بهارستان، کهریزک، ری، شهریار، . ، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، سبزوار از استان خراسان رضوی، آبادان، خرمشهر، کارون و کوت عبدالله از استان خوزستان، قیدار، خدابنده، خرمدره و زنجان از استان زنجان، دامغان، سمنان، شاهرود، گرمسار، میامی و مهناندی. استان، اقلید، جهرم، داراب، صدرا، شیراز، فسا، مرودشت و نورآباد ممسنی از استان فارس، البرز، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین زهرا، قزوین و اقبالیه از استان قزوین، دهدشت، گچساران، دوگنبدان و چرام از استان. کهگیلویه و بویراحمد از استان لرستان، خرم آباد، از استان مازندران بابل، جویبار و قائم شهر، از استان مرکزی اراک و خمین و از استان هرمزگان، ابوموسی و بستک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا